Германският автомобилен поддоставчик Continental увеличава инвестициите си в бизнеса със системи за подпомагане и планира да изгради нова фабрика в САЩ.
В Ню Браунфелс (Тексас) се планира до средата на годината да стартира работата по завод за производство на радарни сензори. Очаква се производството да започне през 2021 г., както обяви в четвъртък Continental, цитирана от DPA.
Листната в Dax компания от Хановер възнамерява да инвестира общо около 100 млн. евро в новата фабрика между Остин и Сан Антонио в рамките на идните три години. Предстои да бъдат създадени 130 допълнителни работни места. Компанията вече произвежда радарни сензори в близкия Сегуин.
Доставчикът преструктурира своите бизнес области. В бъдеще, освен подразделението за гумите и индустриалния бизнес, Continental ще се съсредоточи върху електронните задвижвания, електрониката, сензорите, софтуера, свързването и технологиите за автономно шофиране.
Членът на управителния съвет Франк Юрдан поясни, че търсенето на системи за асистенция сред производителите на автомобили се увеличава. „Тук виждаме големи възможности за растеж“. През следващите пет години планираме по-нататъшни инвестиции във високия трицифрен диапазон в милиони евро в областите на асистиращото и автоматизирано шофиране", обяви той.
Радарните сензори се използват например за асистенти за аварийните спирачки, устройства за предупреждение за разстояние или за круиз контрола. Системите за подпомагане са проектирани да повишат безопасността около автомобила, много приложения също така сформират предвестника на автоматизираното или автономното шофиране. Continental очаква приходи от продажби от над 2 млрд. евро за изминалата финансова година.
Реорганизацията на компанията също предизвика сериозна критика, а синдикатите IG Metall и IG BCE предупреждават за бързи действия. Програмата „Трансформация 2019-2029“ отвежда групата по-далече от чистата хидравлика и технологията на двигателите с вътрешно горене.
До 2023 г. 15 000 работни места по света може да бъдат засегнати от „промените“. Много служители получават допълнителна квалификация и се създават нови работни места в бъдещите области. Планира се обаче съкращаването на работни места в класическите подразделения. Производството се изчерпва в няколко завода, а заводът в Родинг, Германия, ще бъде изцяло затворен след няколко години.