Луксозната марка Lexus на Toyota Motor отчете двуцифрен ръст на продажбите миналата година, посрещайки 30-годишния си юбилей с напредък в Китай и Европа, който компенсира застоя на търсенето в Северна Америка.
Марката, която дебютира през 1989 г., отбеляза 10-процентно нарастване до 765 330 броя продадени превозни средства в световен мащаб, благодарение на силните продажби на кросоувъра UX и на най-продавания й SUV модел RX, съобщава Bloomberg.
Продажбите в Китай са се увеличили с 25% до 202 000 броя през 2019 г., а доставките в Европа са се повишили с 14% до 87 000 броя. Но в Северна Америка, най-големият пазар на марката, продажбите са достигнали 325 000 броя, като запазват равнището си от миналата година, съобщава Toyota.
Преминаването на Lexus към по-малки и по-икономични превозни средства като такива с хибридни газови или електрически двигатели например се оказа популярно в Китай и Европа. Но при застаряващата продуктова гама в САЩ, където по-големите автомобили доминират на пътя, това костваше на марката пазарен дял.
Toyota отдавна се стреми да превърне Lexus в световна марка, а бързият растеж в Китай и Европа след години застой помага за осъществяването на тази цел. Представители на компанията споделят, че не са забравили за американския пазар, на който някога доминираха, и предвиждат лансирането на нови модели там.
Продажбите в САЩ са намалели с 0,1% миналата година до 298 110 автомобила. Това е четвърта поредна година на спад и най-ниското ниво от 2013 г. насам.
През миналата година Lexus продаде 10-милионния си автомобил - свидетелство за превъзходството на марката над други японски луксозни брандове като Infiniti на Nissan Motor и Acura на Honda Motor, чиито кумулативни продажби в световен мащаб са съответно 2,6 млн. и 5,4 млн. броя.
Но луксозната марка Toyota Premium все още изостава от германските си конкуренти. Mercedes-Benz на Daimler отчете увеличение на продажбите през 2019 г. с 1,3% до 2,34 млн. броя автомобили, а BMW - с 2% до 2,17 млн. броя.