IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо се ускорява процесът на окрупняване на автомобилните компании?

General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, казва Борислав Цаков

22:09 | 24.01.20 г. 9
<p>
	<em>Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

2019 г. беше много интересна в автомобилната индустрия. Включително и с това, че рецесията на практика продължава втора поредна година. Този процес на окрупняване на автомобилните производители започна да се случва доста по-бързо.

Това каза Борислав Цаков, председател на Прес-авто клуб България, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria

Гиганти като германските конкуренти се обединиха в това да разработват заедно автономни автомобили, както и споделено ползване на автомобили, посочи той.

"Пазарът се диктува от групите. Намаляват се разходите, оптимизират се всички дейности, затова се правят такива сливания. И това води до растеж в световен мащаб. Неслучайно групата Volkswagen е на първо място", обясни Цаков.

Той посочи и че най-продаваният автомобил е Toyota Corollla - от 1966 година са продадени над 50 млн. автомобила, произвежда се на всички континенти и се продава в над 170 страни.

По думите му Китай е най-големият пазар за автомобили - продават се 20 млн. автомобила годишно, а общо в цял свят - 90 милиона автомобила.

"В Китай икономиката буксува, забави растежа си, бяха спрени данъчните облекчения за електрическите автомобили и затова продажбата на такъв тип автомобили спадна", каза експертът.

Той посочи, че General Motors е на първо място сред най-губещите концерни, а преди 10 години беше на първо място като производител. Сега е на четвърто място.

"Българският пазар е малък, но на фона на световния спад на автомобилите, българският пазар е с ръст - малко над 2%. Над 42 000 нови автомобила са продадени. Тенденцията за SUV продължава да се запазва. 35% от всички продадени коли в България са такива модели".

2200 са колите, които са на газ. Само 225 са електрифицираните коли, е статистиката за пазара у нас, която той даде.

Прогнозата му е, че всички фактори, които сега влияят на спада, ще продължат. "Аз не виждам да се задмине резултатът от 2017 година", каза той.

Експертът посочи и че автомобилната индустрия е вторият най-голям консуматор на алуминий и стомана в световен мащаб. 

Целия разговор гледайте по-късно на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 5 rate down comment 2
zelka007
преди 4 години
импе , нишката на задочният разговор си изгубил ... дядя вова тука лансира опорка как загниващия хамерикански капитализъм е зарязал/не може/няма капацитет/няма технологии , с две думи гола вода и кал в ушите , ядрената енергия и периодично рекламира нововъзникващия рассийски капитализъм с любителски видеоклипчета как гради неспирно ядрени централи по света и у нас ... разбираш ли тънката му мисъл , канадски/френски/хамерикански 7-ми реактор в козлодуй - НЕ , а 2 нови (нови,нови колко да са нови ... по технология от 80-те) в беляНЕ - ДА ... това е ...иначе не си прав , ти ни подкокоросваш туканка постоянно да четем финансови отчети (сигурно и децата така ги караш в училище да четат постояно , абсолютно те поддържам за това , даже и бой ако трябва) и сме забелязали колко газ горят по домашно му ... :))) ... даже се фалят в отчетите си доста ... нормално импе е да се справят добре , монополна структура , обвързана с всичките им други вътрешни монополи ... :))) ...за електричките не си прав ... ич ... дълъг разговор ... ще го водим пак друг път ...знам , че си фен на екоталибанските идейки ... :))) ... таен фен де , официално във форума си върл борец за правата на въглеводородите да живеят собствен и независим живот ... та виж това за водораслите ... са вярно , че не са от рассия материалите , ама ти знаеш и без това , че от там само газ и оръжия ... та виж , ще ти бъде интересно ... ;) ...https://spectrum.ieee.org/energy/environment/new-tech-could-turn-algae-into-the-climates-slimy-saviorhttps://phys.org/news/2018-11-algae-sustainably-carbon-dioxide-atmosphere.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 3
data
преди 4 години
съгласен съм т.н. експериментатори са странни птици , но това се отнася за абсолютно всеки нов продукт
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 7 rate down comment 6
Императорът
преди 4 години
Смее ли някой да каже, че не е? Нали електрическите коли са секси? Ти комуникирал ли си с такива хора - дето се кефят на? Тия са бетер сектанти !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 4
Императорът
преди 4 години
То в статията и това е казано - че ако няма преки и непреки субсидии за закупуването им - електрическите брички са неконкурентноспособни поне засега. Зелков - нали се сещаш защо на руснаците АЕЦ не им трябва? С техните колосални залежи от евтин природен газ, енергийното им потребление е обезпечено за векове напред. Малцина си имат на представа (защото не се говори за туй) какви огромни количества газ пласира Газпром на вътрешният пазар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 3
data
преди 4 години
излезе статистика наскоро - 95 % от купилите си ел. автомобили са доволни https://automedia.investor.bg/a/2-***/40804-96-ot-sobstvenitsite-na-elektromobili-sa-napalno-dovolni
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 3
zelka007
преди 4 години
ммм ... други им го сложиха , такива дето сега пробват да правят и те електрички ... :))) ... в момента продават chevy bolt (в европа е под марката opel ampera) ... страхотна електричка си е , не може да достигне тесла , но кърти vw няколко пъти по ефективност (това за дядя вова фенът на вагонетките) ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 5
zelka007
преди 4 години
дядя вова , докога бре човек с тези куци опорки за ядрените реактори ... в момента строят 2 , цитирам ти по реда на включване по години : 2016 - 21996 - 11993 - 21990 - 41989 - 41988 - 111987 - 8... не ми се рови и смята повечене строят щото ядрената енергия не е нито евтина , нито надеждна , нито безпасна ... ако беше , нямаше да има такива зверски мерки за безопасност ... и другата опорка , че електричките замърсяват повече от дизела и бензина , издиша ... и тя е куца . елементарен прочит на реалността я праща в небитието и нея ... и са по-ефективни и са по-чисти ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 9
дядя Вова
преди 4 години
До колкото знам е имало някакви дела, на които са им доказали - електричество ОК, но производство, пренос и съхранение като цялозамърсява повече от бензина.Така де, САЩ не са строили нова АЕЦ от края на 70-те години до колкото се сещам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 4
Бидонойл
преди 4 години
GM сами си го нa4укaxа. Бяха първата компания, която произведе изцяло електрически автомобил. Много години преди Тесла. Но после се отказаха да го произвеждат и се върнаха към бензина. Сега да го дуxaт. С отказ от иновации, компаниите потъват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още