Германският производител на луксозни автомобили Daimler понижи прогнозата си своята печалба за 2019 г. за трети път по време на управлението на новия главен изпълнителен директор Ола Калениус и общо за пети за последните 19 месеца.
Свързаните със скандала "Дизелгейт" разходи, сериозните инвестиции в електрическите превозни средства и производствените проблеми се отразяват негативно на печалбата на концерна, съобщава Ройтерс.
Печалбата за 2019 г. преди лихви и данъци (EBIT) се очаква да спадне до 5,6 млрд. евро (6,2 млрд. долара) от 11,1 млрд. евро, регистрирани година по-рано, стана ясно от представените предварителни резултати. Daimler ще обяви окончателните си финансови данни за 2019 г. на 11-и февруари. Анкетирани от Refinitiv Eikon анализатори очакват средната печалба на концерна да възлезе на около 6,8 млрд. евро. Новите данни, разбира се, не се приеха добре от инвеститорите, а акциите поевтиняват към 15:50 часа с 0,82% до 45,58 евро.
През 2019 г. разходите за текущи правителствени и съдебни процедури, свързани с дизеловите превозни средства, възлизат в диапазона на между 1,1 млрд. и 1,5 млрд. евро, което оказва влияние върху основната единица на компанията - подразделението Mercedes-Benz Cars. Това са разходи, които все още не са включени в изчислението на EBIT.
От концерна заявиха още, че очакват маржът на печалбата в поделението за коли на Mercedes-Benz да се понижи до 4 на сто през 2019 г., в сравнение с регистрирания марж 7,8% през 2018 г. Според анализатора в брокерската къща Metzler Юрген Пайпър маржът от 4% е сред най-слабите, отчитани от германските автомобилни концерни. При това повечето от тях са засегнати от Дизелгейт.
Маржът в отдела за производство на ванове се очаква да се понижи до минус 15,9% от плюс 2,3 на сто, докато тази при звеното за камиони – да спадне до 6,1% от 7,2 на сто.
Еднократните разходи от 300 млн. евро за преглед на продуктовото портфолио за ванове на концерна, както и още 300 млн. евро за преустройство на мобилната услуга на Daimler - Your Now, са включени в предварителните изчисления. Припомняме, че през декември компанията обяви оттеглянето си от северноамериканския пазар за споделени пътувания.
преди 4 години След 4 милиарда глоба - пак е добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар