Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor Co отчете по-добра от очакваната тримесечна оперативна печалба, подпомогната от силните продажби на SUV-ове, като моделите Tucson и Palisade, предава Ройтерс.
Оперативната печалба за периода октомври-декември достигна 1,24 трлн.вона (816,80 милиона паунда), което е над медианната оценка на анализаторите за 1,06 трилиона вона по данните на Refinitiv I/B/E/S. Това подкрепи акциите на Hyundai Motor и те поскъпнаха с около 5%.
Нетната печалба за тримесечието възлиза на 839 милиарда вона, като за този параметър липсват оценки на анализаторите.
През същото тримесечие година по-рано Hyundai регистрира загуба от 129,8 милиарда вона, което бе първата тримесечна загуба от поне осем години, след като продажбите в Китай се сринаха. Оттогава компанията затвори една от петте си китайски фабрики.
Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са нараснали до 27,87 трилиона вона в сравнение с 25,23 трлн. вона година по-рано, като силният продуктов микс и увеличените продажби на SUV-ове са компенсирали намаляването на обема на продажбите.
Компанията е продала 1,2 милиона превозни средства по целия свят през периода октомври-декември, което е с 2,5 процента по-малко от резултатите за четвъртото тримесечие на 2018 г. на фона на забавеното търсене на пазари като Китай и Индия.
Общите продажби на пазари, различни от Корея, са спаднали с 2,9 процента до 1,001452 бройки, а продажбите в Корея са се понижили с 0,4 процента спрямо четвъртото тримесечие на 2018 г. до 194 407 бройки.
През цялата 2019 г. стабилните продажби на SUV-ове помогнаха за това продажбите на автомобили на Hyundai в САЩ да нараснат с около 7,7%, твърдят анализаторите, въпреки в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, компанията продължава да изпитва затруднения.
За цялата минала година Hyundai Motor е продала общо 4,43 млн. коли по целия свят. Година по-рано броят им е бил 4,59 млн. Целогодишните приходи от продажби възлизат на 105,79 трилиона вона, ръст от 9,3% спрямо предходната година. Оперативната печалба е скочила с 52% спрямо година по-рано до 3,68 трилиона вона. Нетната печалба (включително лихва с неконтролиращо участие) почти се е удвоила до 3,26 трлн вона от 1,65 трлн вона.
Въпреки несигурната бизнес среда Hyundai Motor цели за 2020 г. да продаде 4,58 милиона бройки, включително 732 000 бройки в Корея и 3,84 милиона в останалата част на света. Компанията също така се стреми да постигне 5-процентов марж на оперативната печалба с подсилената продуктова комбинация от нови модели на най-продаваните си модели SUV Avante (Elantra) и Tucson, както и с новия GV80 на луксозната марка Genesis.