По думите му е имало инциденти и след въвеждането на задължението за поставяне на колан, защото шофьорите не са внимавали. Той смята, че инцидентите с автономни коли и сега стават, защото водачите не следят пътната обстановка и се разсейват.
"За да станат придвижването с автономни коли реалност, градовете трябва да са по-интелигентни", посочи той.
Темата ще се обсъжда и през февруари - предстои Knowledge City 2020 - годишно събитие, посветено на темите за управление и развитие на градовете и общините, мобилността, транспорта, градоустройството и най-новите технологии.
Ползите за обществото от изграждането на инфраструктура за автономни автомобили ще са големи, убеден е експертът.
"До 2050 г. се очаква градовете да се автоматизират заради автономните автомобили. Не че няма да има задръствания, но ще се стигне оптимално бързо. Всичко, което се изгражда, е като една екосистема", обясни той.
"Липсата на маркировка по българските пътища може да представлява голям проблем", коментира гостът.
"Ако няма маркировка, то поне трябва да има нещо друго, което шофьорите да гледат - например бюрдюра", каза Караманов.
По думите му софтуерът за автономните автомобили трябва да мине проверки, за да се докаже, че е безопасно за всички на пътя.
Той е убеден, че камерите, които се използват, са точни.
"Следващата стъпка е изграждане на модел на света на базата на сензори. Това е най-трудното нещо в алгоритмите", заяви той.