Германският автомобилен концерн Volkswagen е доставил повече коли от всякога, което го отличава от конкурентите. Въпреки търговските конфликти и глобалния икономически спад компанията е продала 10,97 милиона превозни средства през последната година, с 1,3 процента повече в сравнение с предходната година, както обяви базираната във Волфсбург компания във вторник.
Volkswagen частично е успяла да разшири пазарния си дял във всички региони. Само през декември доставките са скочили с 12,5 процента до над милион автомобили, камиони и автобуси. Експерти смятат, че това е четвърта поредна година, в която групата ще запази титлата си на най-големия автомобилен производител в света.
Базираната в Волфсбург компания се възползва преди всичко от увеличеното търсене на градски SUV-ове. VW отчита ръстове на продажбите на най-големия си пазар за миналата година - Китай (плюс 0,6%), както и в САЩ (плюс 2,5%), Южна Америка (плюс 3,2) и Европа (плюс 3,9).
Броят на продаваните електрически автомобили, към които VW причислява хибридните автомобили и изцяло електрически автомобили, като E-Golf, се е увеличил с около 80 процента до над 140 000 превозни средства. Групата вече обяви в началото на януари, че продажбите през 2019 г. са с малко над тези от предходната година. Преди това ръководството очакваше „стабилни продажби на почти същите нива“.
През 2018 г., благодарение на своите две дъщерни дружества за камиони MAN и Scania, Volkswagen продаде 10,83 милиона автомобила и надмина с малко алианса на марките Renault, Nissan и Mitsubishi. През 2019 г. обаче автомобилната криза удари Renault и Nissan.