Продажбите на втория по големина американски автомобилен производител Ford Motor Co в Китай бележат трета поредна година на спад през 2019 г., съобщава Ройтерс. През изминалата година броят на продадените в най-големия автомобилен пазар в света превозни средства на концерна намалява с 26,1%, отразявайки трудностите, които изпитват представителите на индустрията в глобален мащаб заради спада в търсенето и по-строгите екологични изкисквания.
Ford е доставил 146 473 автомобила в Китай през четвъртото тримесечие, което е понижение от 14,7% на годишна основа, посочват от концерна в съобщение. Общо за 2019 г. продадените превозни средства на компанията достигат 567 854 броя.
Американският производител се опитва да възстанови своя пазарен дял в Китай, след като неговият бизнес там започна да регистрира спадове от 2017 г. насам. През 2018 г. продажбите на Ford се понижиха с 37 на сто, след като година по-рано те отчетоха спад от 6%.
Анин Чен, президент и главен изпълнителен директор на китайското звено на Ford, заяви, че макар 2019 г. да е предоставила сериозни предизвикателства, сегментът на премиум моделите на концерна успява да се стабилизира.
„Външният натиск и тенденцията към намаляване на обема в индустрията ще се запазят и през 2020г., като смятаме да положим повече усилия за укрепване на продуктовата ни гама с повече клиентско ориентирани продукти и смекчаване на външния натиск, както и подобряване на рентабилността на дилърите“, посочва още Чен.
Ford планира да пусне на пазара в Китай повече от 30 нови модела автомобили през следващите 3 години, от които над една трета ще се задвижват с електричество. Компанията също така заяви, че ще обособи управленско звено с предимно китайски персонал, като целта на структурата ще бъде свързана с подобряване на отношенията с местните партньори в съвместните предприятия.
Моделите, пуснати на пазара през четвъртото тримесечие, включват нова версия на Ford Escape, чиито поръчки надминават прогнозите, както и Lincoln Corsair, който е първият продаван в Китай модел на Lincoln.
Бил Русо, ръководител на консултантската компания Automobility Ltd., заяви, че Ford се справя с помрачените тенденции за чуждестранните автомобилни концерни в Китай, докато компанията обновява своето портфолио в местните шоуруми.
В Китай Ford създава автомобили чрез своето съвместно предприятие с Chongqing Changan Automobile Co Ltd и Jiangling Motors Corp Ltd. Освен това концернът заяви, че ще си партнира със Zotye Automobile Co Ltd относно продажбата на по-нисък клас автомобили.
Основният американски конкурент на Ford, General Motors, заяви през изминалата седмица, че продажбите му в Китай са намалели с 15 на сто, спрямо година по-рано, до 3,09 млн. автомобила за 2019 г. Това е втора поредна година на спад за най-силния автомобилен концерн в САЩ.