Германският автомобилен концерн BMW AG заяви, че през 2019 г. продажбите му са достигнали рекордни нива, като това постижение може да бъде подобрено през настоящата година, съобщава Bloomberg.
Базираната в Мюнхен компания е продала 2,52 млн. превозни средства през изминалата година, което представлява увеличение от 1,2 на сто спрямо 2018 г., когато концернът продаде 2,49 млн. броя автомобили, като в същото време придоби брандовете Mini и Rolls-Royce.
“Ние гледаме на тази година с увереност и се стремим отново да увеличим продажбите през 2020 г.“, заяви Пирве Нова, директор „Продажби“ в компанията.
Оптимизмът на Нова противоречи на гласовете на голяма част от представителите на индустрията. Пазарните анализатори и браншовите лица очакват през 2019 г. да бъде отчетен втори пореден годишен спад при продажбите на автомобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света. В същото време данните за Европа, които се очаква да бъдат публикувани през следващата седмица, също може да се окаже, че са се насочили в тази посока.
SUV (sport utility vehicle) моделите до този момент играеха ролята на спасителен пояс за германския концерн, както и атрактивното купе M8. BMW ще се стреми към удвояване на техните продажби през тази година, в сравнение с постигнатото през 2018 г.
Подобно на своите конкуренти, BMW трябва да балансира разчитането на двигателите с вътрешно горене от своя автопарк, като ги замени с електрически автомобили, ако иска да избегне строгите глоби на ЕС относно емисиите, които влязоха в сила в началото на тази година.
Акциите на BMW поевтиняха с 0,3% до 74,02 евро на старта на търговията във Франкфурт.