Американският автомобилен производител General Motors Co. предупреди, че проблемите около неговия бизнес в Китай ще продължат и през тази година, тъй като най-големият пазар на автомобили в света претърпя продължителен спад, подсилен от отслабващата икономика и търговската война със САЩ, съобщава Bloomberg.
GM и нейните партньори са продали 3,09 млн. превозни средства в Китай през 2019 г., съобщават от американската компания. Това представлява 15-процентен спад за дружеството, което преди години беше най-големият чуждестранен автомобилен концерн в най-силната азиатска икономика.
„Очакваме негативната тенденция на пазара да се запази и през 2020 г., както и насрещните ветрове за нашия бизнес в Китай“, споделя Мат Дзиен, ръководител на китайското звено на GM, базирано в Шанхай.
Продажбите на концерна в Китай се понижават с по-бърз темп от останалите представители на индустрията. Допълнителното затруднение се дължи до голяма степен на реакцията на потребителите спрямо търговските практики на американския президент Доналд Тръмп, се посочва в доклад на Bloomberg Intelligence от ноември.
След предупреждението акциите на GM поевтиняха с 1,2% до 35,41 долара за дял в началото на търговията в Ню Йорк.
Забавянето в Китай създаде множество големи затруднения за концерна. За първите 9 месеца на фискалната година печалбата на GM от китайския пазар се сви близо наполовина до 893 млн. долара от 1,7 млрд. долара през първите три тримесечия на 2018 г.
Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че продажбите вероятно ще спаднат с 2 на сто до 25,3 млн. броя през 2020 г., което означава, че страната ще сблъска с трета поредна година на спад.
GM е готова да представи поне 10 модела превозни средства, задвижвани с алтернативна енергия през следващите четири години в Китай, посочват от дружеството. Освен че концернът трябва да мери сили с глобални играчи като Volkswagen AG, Mercedes-Benz и Toyota, GM се сблъсква и с местната конкуренция в лицето на BYD Co., NIO Inc. и Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co.