Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce обяви във вторник 25-процентен ръст на продажбите през 2019 г., подкрепен от солидното търсене на първия SUV (sport utility vehicle) модел на концерна Cullinan само година след неговото излизане на пазара, съобщава Ройтерс.
116-годишната британска компания заяви, че е продала рекордните 5152 броя автомобили през изминалата година, в сравнение с 4107 броя през 2018 г.
„Глобалното търсене през изминалата година за нашия SUV Cullinan подпомогна този успех, като се очаква да се стабилизира през 2020 г.“, сподели главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер Отвос.
Притежаваният от BMW концерн приключва една успешна година на фона на някои сериозни предизвикателства, с които се сблъскват голяма част от големите производители по света, свързани с забавянето на икономиката и по-слабите продажби.
Северна Америка остава най-големият пазар за Rolls-Royce, следван от Китай и Европа.
Цената на Cullinan започва от 300 хил. долара, а за някои разработки тя надхвърля 400 хил. долара.
Най-голямото предизвикателство пред Rolls-Royce е да задържи това търсене и занапред. Компанията заяви, че извършва „значителни“ инвестиции в своя завод Goodwood в Англия, наемайки допълнителна работна ръка, както и стажанти.