Американският автомобилен концерн Ford Motor Co регистрира 1,3-процетен спад при продажбите на превозни средства през четвъртото тримесечие на фискалната година, тъй като умереното търсене на леки коли беше засенчено от продажбите на по-големи SUV (sport utility vehicle) модели и пикапи, съобщава Ройтерс.
Данните затвърждават тенденцията при американските производители на автомобили за 2019 г., където делът на новите леки коли беше намален заради по-ниските цени на петрола и интереса на купувачите към по-големи и по-малко малко икономични автомобили.
Общите продажби на леки коли в САЩ спаднаха с около 1% спрямо 2018 г., но все пак завършиха годината над 17 млн. броя за пета поредна година.
Отстъпките по време на ключовия сезон на празниците (октомври-декември) и по-ниските лихви помогнаха на Ford да увеличи продажбите на пикапи до 330 075 броя през разглежданото тримесечие, спрямо 284 859 броя, отбелязани през същия период година по-рано.
Продажбите на леки автомобили за компанията обаче спадат с 41 на сто до 63 400 броя. Вторият по големина американски автомобилен производител заяви, че е продал 601 862 превозни средства през четвъртото тримесечие, в сравнение с 609 693 броя година преди това.
Акциите на компанията поевтиняха с 1,19%, докато тези на General Motors изгубиха 0,96% от стойността си.