Електромобилите с мощни батерии са по-вредни за околната среда от колите с дизелови двигатели. Това заяви Критиан Шулце, директор по маркетинг и изследвания на европейското подразделение на Mazda пред Automotive News.
Според мениджъра акумулаторната батерия с капацитет 95 кВт/ч, поставяна на топ-версиите на Tesla Model S и Model X, изхвърля в амтосферата повече въглероден диоксид (CO2) от автомобил с дизелов двигагел. В сметките, разбира се, влиза производството и бракуването на батерията, съобщава Automedia.bg.
Именно заради загрижеността си за околната среда в Mazda нямат намерение да поставят подобен акумулатор на своя първи електромобил MX-30, а ще го оборудват с батерия с капацитет 35,5 кВт/ч. Според изследването на японската компания, вредните емисии (СО2) на такъв акумулатор са равни с тези на дизеловия хечбек Mazda 3.
„Нашите конкуренти предпочитат по-мощни батерии и ние сме наясно с това, но няма да направим компромис. Затова ще заложим именно на акумулатор по-малка мощност, който няма да вреди толкова на екологията“, коментира Шултце.
преди 4 години От Мазда не са обективни, т.к. са заинтересовани и притеснени от конкуренцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Материалът ви е непълен.Не знам дали е по ваща вина или на аутомедия.Това твърдение е вярно само АКО фабриките за производство и рециклиране на стари батерии НЕ работят с чиста енергия. Ако енергията, с която се зарежда автомобила при целия жизнен цикъл на батерията също е чиста имаме отново НЕВЯРНО твърдението в заглавието.Прочетох оригиналния текст на изявлението на Мазда и там точно тези две условности са отбелязани.Моля преведете целият оригинален текст на изявлението на Мазда или отново заприличвате на жълта преса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ... батерия с капацитет 95 кВт/ч ...кВт/ч е мощност, а капацитетът е просто кВтч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар