Основната едноименна марка на концерна Volkswagen (VW) е напът да отбележи рекордна оперативна печалба през тази година благодарение на оптимизирането на разходите и нарасналите продажби на автомобилите в SUV сегмента, информира един от старши мениджърите на компанията.
На базираната във Волфсбург група ѝ се налага да прави сериозни инвестиции в технологии, щадящи околната среда, както и в такива за автономно управление на превозните средства. Увеличаването на дела на продажбите на SUV модели, които с по-голям марж, ще подпомогне във финансов план преминаването към автомобили с ниски въглеродни емисии – предизвикателство, пред което е изправена цялата автомобилна индустрия.
"Основната марка на VW през 2019 г. спечели пазарен дял и значително увеличи оперативната си печалба", заяви в сряда главният оперативен директор Ралф Брандщетер, цитиран от Ройтерс.
Той добави, че подразделението е увеличило дела на продадените SUV-та до 42% в САЩ и до 37% в Европа. От предвиденото съкращаване на разходи от 3 млрд. евро до 2020 г. в края на 2019 г. вече са реализирани икономии в размер на 2,6 млрд. евро, посочи Брандщетер.
„Въз основа на това можем да осигурим рентабилност, така че да можем систематично да инвестираме в електрификация и дигитализация на нашите продукти“, каза още ръководителят, като се позовава както на намаляването на разходите, така и на увеличаването на дела на SUV моделите.
Той обаче предупреди, че разходите в германските заводи все още са твърде високи и че производителността там трябва да се увеличи.