Автомобилният концерн Audi, който е най-доходоносното подразделение на Volkswagen AG, планира да съкрати около 15% от служителите си в Германия, за да увеличи печалбата си с 6 млрд. евро (6,6 млрд. долара) на фона на усилията за преструктуриране, за да се приспособи към скъпия преход към електрификация на сектора, съобщава Bloomberg.
Мярката цели възвръщане на загубеното присъствие за сметка на лидери в сегмента на луксозните автомобили като Mercedes-Benz и BMW и противодействие на натиска от Tesla. VW се стреми да съживи Audi след сътресенията, предизвикани от дизеловия скандал през 2015 г.
До 2025 г. Audi планира да съкрати 9500 работни места в Германия и да засили ефективността на операциите си в двата си основни завода в родината. Работните места ще бъдат съкратени чрез мерки за доброволно напускане, включително преждевременно пенсиониране, съобщи Audi в комюнике, след като постигна споразумение с представители на служителите.
Приблизително 50 000-те оставащи служители в Германия ще имат гарантирано работно място до 2029 г., а Audi ще създаде нови 2 хил. работни места за засилване на инженерното подразделение за електромобилите и дигиталните си услуги.
„Разрешаваме структурни проблеми, за да подготвим Audi за бъдещите предизвикателства. Във време на разместване на пластовете правим компанията по-гъвкава и ефективна“, отбелязва в комюнике главният изпълнителен директор на концерна Брам Шот.
Промени в управлението
Преговорите с профсъюзите за съкращаването на работните места продължиха с месеци, а VW назначи бившия главен изпълнителен директор на BMW Маркус Дюсман за нов ръководител на бранда от април догодина. Той ще замени Шот, който наследи Рупърт Щадлер след ареста му във връзка с "дизелгейт".
„VW започна значителна реорганизация на дейността си. Нещата може да не се случват гладко, но напредъкът се очаква от инвеститорите предвид значителните предизвикателства в Европа през 2021 г.“, коментира анализаторът Тим Шулце-Меландер.
Съобразяването с по-строгите правила за вредните емисии в Европа изисква значителни инвестиции, а търговските войни и несигурността заради Brexit усложняват още повече управлението на технологичния преход.
Audi се бори с по-строгите процедури при тестовете за въглеродните емисии, които влязоха в сила в Европа миналата година и доведоха до значително блокиране на производството, което потопи доставките.
Електрическа експанзия
Третият по големина бранд в сегмента на луксозните автомобили се стреми към ново начало, като прави преглед на продуктовата си гама. Компанията реши да спре производството на спорния модел Audi TT Купе и да го замени със задвижвани на батерия автомобили.
За да съживи инерцията, концернът ще пусне пет напълно електрически модела и седем хибридни коли в рамките на две години, като в същото време планира да разшири гамата си до над 30 електрифицирани модела до 2025 г. Но преходът ще бъде скъп, след като по-високите разходи по електрически модели като E-Tron допринесоха за понижаване на възвръщаемостта миналата година до 6% спрямо 7,8% година по-рано.
Audi произвежда E-Tron в завода си в Брюксел. Компанията ще прибави производство на електромобили в двата си основни завода в германия в Инголщат и Некарзулм, за да си гарантира достатъчно производство.
Audi си поставя за цел да постигне малко по-големи доставки и приходи тази година и марж на оперативната печалба между 7% и 8,5%. Съкращаването на разходите цели да върне маржовете към диапазона между 9% и 11%. Компанията не конкретизира дали може да постигне целта догодина, както е планирано.
преди 4 години = Германия отива по сколона ако BMW и Mercedes ги последват с "ранно пенсюниране" на 1/6 от Немските си служители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар