Daimler планира да продава първото си спортно превозно средство с марката Maybach в опит да привлече нови клиенти от Китай и САЩ. Това заяви в четвъртък главният изпълнителен директор на клона на компанията в Китай Хубертус Троска, цитиран от Ройтерс.
Daimler планира да въведе модела Mercedes-Maybach GLS, който е базиран на SUV автомобила Mercedes GLS-Class, през втората половина на 2020 г., заяви Троска и добави, че Китай е най-големият пазар на Mercedes-Maybach.
Само ден по-рано, създателя на колите от последните филми от поредицата за Джеимс Бонд, Aston Martin представи първия си SUV модел - DBX. Производителите на луксозни автомобили като Rolls-Royce и Lamborghini представиха своите ултралуксозни SUV модели през изминалата година, за да повишат общата рентабилност на марките си.
През 2012 г. Daimler, който е собственик на марката Mercedes-Benz, спря да произвежда емблематичните си дълги лимузини на Maybach, след като превозните средства, с уникален дизайн, които струваха около 380 000 долара, не успяха да отчетат достатъчно продажби.
По това време превозните средства на Maybach се продават като отделна марка от Mercedes-Benz. През 2014 г., когато беше създадена съвместната марка Mercedes-Maybach, Ола Каелениус, тогавашният изпълнителен директор на Mercedes-Benz, заяви, че се очаква марката да се продава добре в Китай, САЩ, Русия и Япония.
По време на автомобилното изложение в Шанхай тази година Хубертус Троска заяви, че търсенето на Maybach в Китай достига над 600 автомобила месечно.