От началото на годината до сега продажбите на автомобили в България отчитат ръст от 2,4% в сравнение със същия период на 2018 г., достигайки до 29 692 автомобила, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
Регистрациите на автомобили в България само през октомври нарастват с 9,2% в сравнение с октомври 2018 г. Броят им за месеца достига 2 798 автомобила.
Продажбите на автомобили в Европа се увеличават през октомври, въпреки че това не е достатъчно, за да се превъзмогне спада от началото на годината на фона на свитото търсене на основните пазари.
В сравнение с октомври 2018 г. регистрациите в Европа нарастват с 8,7%, достигайки 1,21 млн. автомобила, показват данните на асоциацията.
Статистиката сочи още, че през октомври броят на регистрациите в България е с малко над една пета по-малък от броя на регистрациите, направени през януари. Общият брой на регистрациите на нови коли у нас от началото на годината до сега е 29 692.
Обобщените данни от Европа показват същата тенденция. Спадът в продажбите на нови автомобили от началото на годината е 0,7%. Общият брой на регистрациите от януари до момента е 13,3 млн. превозни средства.
Производителите на автомобили като Volkswagen и Daimler, както и доставчици на части като Continental, понижиха очакванията си през последните седмици заради отслабване на търсенето в някои региони и заплахата от нови мита, породена от търговската война на САЩ. Свиването на китайския пазар също задълбочава опасенията на бранша. Така през октомври продажбите на автомобили в Европа отбелязват 16-ти пореден спад за последните 17 месеца.
Тенденцията се очаква да се задържи и през последните два месеца на годината, пазарът трудноможе да се определи като по-добър от 2018 г., според LMC Automotive. Не се очаква и напредък през следващата година поради икономическата нестабилност.
Тенденцията за понижаване на продажбите оказва натиск върху автомобилните производители в региона да обединят усилията си, за да се справят с безпрецедентната индустриална промяна към електрически и самоуправляващи се автомобили. Френският автомобилен производител PSA Group потвърди миналия месец, че е в преговори за сливане с Fiat Chrysler Automobiles.
преди 4 години Че доходите растат няма спор, виждате минималната заплата как расте 510-550-610 (това са по 20% всяка година), по 10%-15% вдигане на държавните служители. И това са само анонсите, реално какво е, да каже някой отвътре.Но този ръст на доходите не отива в нови коли - Дачии, дето са една тънка ламарина, със стърчащи болтове в купето и багажника, без изолация - лагерна количка. Хората ще отидат и ще си вземат нещо по-качествено от вторичния пазар. Тук понеже са много инвеститори, знаят, от богати хора- милионери е обяснявано, че най-добре е да се вземе кола на 3-5 години, а не нова. Както се каза не съм толкова богат, че да си взема нова кола и веднага да търпя огромна обезценка в първите 1-2-3 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години То не че не му се вярва,работата му го изисква така да напише. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това е несериозно. Дори и евтини брандове да са струват 20-30хил. Повече от колкото 10г. Кошник Ауди или БМВ с 400кс. Който през месец са в сервиза с ремонти за по 1-2хил.лв. И горят 12-13/100км. А тапунгерите викат "то гори 6/100 по книжка" хахха Да не говорим за Хибридите на Тойота който са още по скъпи. Само да те светна, че дори кола за 20хил. Месечната вноска в най добрия случай е 300лв + каското + данъка + винетка + гражнска +год. обслужване =500лв месечно. + първоначална вноска която си дал 5хил. И остатъчна още 5хил. Сега как ти се вижда... Не мисля, че е достъпно за всеки. Но въпреки това продажбите растят, което говори, че доходите се вдигат. Колкото и да не ви се вярва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Да но тези новите коли всичките от най-евтините брандове като Дачия или Шкода, някоя мини Тойота и с миниатюрни двигателчета, често и самата кола е миниатюрна с 2 врати... Ръстът в продажбите на нови коли у нас е точно като ръста на новите работни места - почти всичките плащат под средното за страната... Подобен ръст е измамен и реално показва обедняването на българина, а не неговото замогване... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Оффффффф. Ръст. При Станишев преди повече от 10 години се купуваха 25 000 нови коли. Сега след 10 години 30 000. Какъв ръст е това. По-добре си трайте. Следствие евроуспехите за 10 години ръста е нищожен. Да не би защото и реалните ни евроуспехи са толкова? Малко е. В интерес на истината все повече познати мои се замислят за нова кола. Факт. Просто доходите трябва да пораснат още малко. Иначе като пишете ръст внимавайте. Базата е нищожна. Само сметнете на към 1 милион фирми у нас се падат няма 15 000 нови служебни коли годишно. Ето ви тема за размисъл. Направо ми иде подафриканско като стандарт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар