IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Продажбите на нови коли в България нарастват с над 9% през октомври

Новите регистрации забавят ръста си и у нас, и в Европа като цяло заради опасенията за икономиката

15:18 | 19.11.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

От началото на годината до сега продажбите на автомобили в България отчитат ръст от 2,4% в сравнение със същия период на 2018 г., достигайки до 29 692 автомобила, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.

Регистрациите на автомобили в България само през октомври нарастват с 9,2% в сравнение с октомври 2018 г. Броят им за месеца достига 2 798 автомобила.

Продажбите на автомобили в Европа се увеличават през октомври, въпреки че това не е достатъчно, за да се превъзмогне спада от началото на годината на фона на свитото търсене на основните пазари.

В сравнение с октомври 2018 г. регистрациите в Европа нарастват с 8,7%, достигайки 1,21 млн. автомобила, показват данните на асоциацията.

Статистиката сочи още, че през октомври броят на регистрациите в България е с малко над една пета по-малък от броя на регистрациите, направени през януари. Общият брой на регистрациите на нови коли у нас от началото на годината до сега е 29 692.

Обобщените данни от Европа показват същата тенденция. Спадът в продажбите на нови автомобили от началото на годината е 0,7%. Общият брой на регистрациите от януари до момента е 13,3 млн. превозни средства.

Производителите на автомобили като Volkswagen и Daimler, както и доставчици на части като Continental, понижиха очакванията си през последните седмици заради отслабване на търсенето в някои региони и заплахата от нови мита, породена от търговската война на САЩ. Свиването на китайския пазар също задълбочава опасенията на бранша. Така през октомври продажбите на автомобили в Европа отбелязват 16-ти пореден спад за последните 17 месеца.

Тенденцията се очаква да се задържи и през последните два месеца на годината, пазарът трудноможе да се определи като по-добър от 2018 г., според LMC Automotive. Не се очаква и напредък през следващата година поради икономическата нестабилност.

Тенденцията за понижаване на продажбите оказва натиск върху автомобилните производители в региона да обединят усилията си, за да се справят с безпрецедентната индустриална промяна към електрически и самоуправляващи се автомобили. Френският автомобилен производител PSA Group потвърди миналия месец, че е в преговори за сливане с Fiat Chrysler Automobiles.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:37 | 09.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 3
ПИЧ
преди 4 години
Че доходите растат няма спор, виждате минималната заплата как расте 510-550-610 (това са по 20% всяка година), по 10%-15% вдигане на държавните служители. И това са само анонсите, реално какво е, да каже някой отвътре.Но този ръст на доходите не отива в нови коли - Дачии, дето са една тънка ламарина, със стърчащи болтове в купето и багажника, без изолация - лагерна количка. Хората ще отидат и ще си вземат нещо по-качествено от вторичния пазар. Тук понеже са много инвеститори, знаят, от богати хора- милионери е обяснявано, че най-добре е да се вземе кола на 3-5 години, а не нова. Както се каза не съм толкова богат, че да си взема нова кола и веднага да търпя огромна обезценка в първите 1-2-3 години
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 2
Yanis83
преди 4 години
То не че не му се вярва,работата му го изисква така да напише.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 8
Лъчо
преди 4 години
Това е несериозно. Дори и евтини брандове да са струват 20-30хил. Повече от колкото 10г. Кошник Ауди или БМВ с 400кс. Който през месец са в сервиза с ремонти за по 1-2хил.лв. И горят 12-13/100км. А тапунгерите викат "то гори 6/100 по книжка" хахха Да не говорим за Хибридите на Тойота който са още по скъпи. Само да те светна, че дори кола за 20хил. Месечната вноска в най добрия случай е 300лв + каското + данъка + винетка + гражнска +год. обслужване =500лв месечно. + първоначална вноска която си дал 5хил. И остатъчна още 5хил. Сега как ти се вижда... Не мисля, че е достъпно за всеки. Но въпреки това продажбите растят, което говори, че доходите се вдигат. Колкото и да не ви се вярва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 20 rate down comment 5
studioaa
преди 4 години
Да но тези новите коли всичките от най-евтините брандове като Дачия или Шкода, някоя мини Тойота и с миниатюрни двигателчета, често и самата кола е миниатюрна с 2 врати... Ръстът в продажбите на нови коли у нас е точно като ръста на новите работни места - почти всичките плащат под средното за страната... Подобен ръст е измамен и реално показва обедняването на българина, а не неговото замогване...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 23 rate down comment 9
Веск
преди 4 години
Оффффффф. Ръст. При Станишев преди повече от 10 години се купуваха 25 000 нови коли. Сега след 10 години 30 000. Какъв ръст е това. По-добре си трайте. Следствие евроуспехите за 10 години ръста е нищожен. Да не би защото и реалните ни евроуспехи са толкова? Малко е. В интерес на истината все повече познати мои се замислят за нова кола. Факт. Просто доходите трябва да пораснат още малко. Иначе като пишете ръст внимавайте. Базата е нищожна. Само сметнете на към 1 милион фирми у нас се падат няма 15 000 нови служебни коли годишно. Ето ви тема за размисъл. Направо ми иде подафриканско като стандарт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още