Германският автомобилен концерн Daimler AG планира да свие разходите като намали съществено броя на служителите в своето звено Mercedes-Benz. По този начин компанията ще даде по-силен тласък на своята трансформация от производител на коли с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства и автономни автомобили, съобщава Bloomberg.
Намаляването на работните места е насочено към спестяване на повече от 1 млрд. евро (1,1млрд. долара) до края на 2022 г., заяви Daimler в четвъртък.
Базираната в Щутгарт компания планира да премахне 10% от мениджърските позиции като част от усилията за подобряване на финансовите резултати. Акциите на концерна поевтиняват с над 3% минути след 12:30 ч. българско време.
Новият изпълнителен директор на дружеството Ола Калениус е подложен на сериозен натиск относно изготвянето на стратегия за възраждане на приходите, като в същото време се гарантира, че Daimler няма да изгуби своите технологични предимства.
Скъпоструващият преход към електрически превозни средства, заедно с проблемите около емисиите при дизеловите двигатели, принуди Mercedes да понижи прогнозите си за маржа на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) до 3% от 5% за 2019 г. На фона на вялото глобално търсене Daimler може да намали разходите и да върне към печалба Mercedes до диапазона от 8% до 10%.
Пътят до там ще бъде дълъг. Игнорирайки спадът около търговските войни, Daimler се е насочила към оперативна печалба от поне 4% през следващата година и 6% през 2022 г. Звеното за камиони също е насочено към възвръщаемост при продажбите от над 5% през 2020 г. и 7% през 2022 година.
Bloomberg представя и акцентите на стратегията:
- за да се засили свободният паричен поток, инвестициите в имоти, машини и съоръжения, както и в научни изследвания и разработки ще бъдат ограничени до нивата от 2019 г. и ще бъдат намалени в средносрочен план;
- Daimler да даде приоритет на инвестициите с цел поддържане на нетната ликвидност от над 10 млрд. евро;
- звеното за камиони, действащо в Европа, ще намали променливите разходи с 250 млн. евро и разходите за персонал с 300 млн. евро до края на 2022 г.;
- отделът на Daimler за услуги за мобилност ще противодейства на по-високите регулаторни изисквания за капитал с мерки за ефективност и цифровизация.
„Daimler спешно трябва да се отдалечи от инвестиционната си философия да стреля хаотично и към съществено по-фокусирано, изострено разпределение на средствата си“, посочва Арнд Елингорст, анализатор в Evercore ISI.