Свиването на автомобилните продажби в Китай продължава и през октомври, тъй като традиционният връх в търсенето след празниците не беше постигнат този път, оставяйки производителите без варианти за действие по отношение на привличането на купувачи, съобщава Bloomberg.
Продажбите на седани, SUV модели (sport utility vehicle), миниванове и многофункционални превозни средства се понижават с 6 на сто през изминалия месец, спрямо година по-рано, до 1,87 млн. броя, съобщават от Китайската асоциация за пътнически автомобили в петък.
Спадът в продажбите през октомври бележи 16-ти месец с негативни данни от общо 17, като единственото увеличение беше регистрирано през юни тази година, тъй като дилърите предложиха големи отстъпки за изчистване на застоялия инвентар.
Периодът, известен като „Златен септември, сребърен октомври“ обикновено е особено силен за автомобилните производители, тъй като потребителите се насочват към големи покупки през сезона на прибиране на реколтата.
Тази година обаче това не се случи, подчертавайки проблемите на местната автомобилна индустрия.
Търсенето в рамките на най-големия автомобилен пазар в света бе помрачено от забавянето на китайската икономика, което накара потребителите да ограничат своите разходи. Мерките на Пекин за стимулиране на растежа все още не показват нужната ефективност, хвърляйки сянка върху рентабилността на автомобилните концерни, подтиквайки местните компании да се насочат към сливания или дори излизане от бизнеса.
Големи автомобилни компании като Volkswagen AG и Honda Motor Co. успяват да се справят с трудностите около забавянето при китайското търсенето значително по-добре от някои други международни индустриални имена.
Доставките на автомобили на местните компании се свиват с 12 на сто през октомври, посочи генералният секретар на дружеството Cui Dongshu.
Chongqing Changan Automobile Co., местен партньор на френската PSA Group, заяви през октомври, че планира да продаде всичките си акции в съвместното предприятие, след като въпросната компания за сглобяване на автомобили продаде по-малко от 4000 бройки DS през 2018 г. в пределите на китайския пазар.
Стотиците местни амбициозни производители на електромобили също изпитват затруднения по отношение на продажбите и опитите им да убедят купувачите да плащат повече за тяхната продукция вместо да изберат по-евтините коли с двигатели с вътрешно горене.
Китайската автомобилна асоциация съобщи по-рано днес, че доставките на електрически автомобили към дилърите се понижават с 45 на сто до 66 хил. броя през октомври.
Подкрепяната от милиардера Уорън Бъфет BYD Co., която е и най-големият производител на изцяло електрически коли в страната, записа през миналия месец 89-процентен спад в приходите, предупреждавайки, че нетната годишна печалба може да се свие с 43%.
BAIC BluePark New Energy Technology Co., от своя страна, прогнозира загуба за 2019 г. по време на своята помрачена актуализация за приходите и печалбата.
На фона на тревожната тенденция единствената опора на индустрията в момента представляват продажбите на луксозните и японските автомобили. Honda успя да запише ръст от 6,5% при продажбите в Китай през октомври. С подобен резултат може да се похвали и Volvo, която бележи 27-процентно покачване на продадените коли до 11,08 хил. броя.
В същото време някои анализатори вече прогнозират постепенно стабилизиране на китайския пазар, тъй като на годишна база данните за индустрията започват да се подобряват.