Aston Martin Lagonda Global Holdings отчита по-ниска от очакваното печалба през третото тримесечие. Британският производителят на луксозни автомобили, повлиян от несигурността около Brexit, залага много на първия си SUV, който ще пусне в продажба по-късно този месец.
Компанията, чиито акции са поевтинели със 75% от първичното публично предлагане през октомври 2018 г., обяви 51% спад в коригираната оперативна печалба, предава Bloomberg. Акциите започнаха да се възстановяват, след като Aston Martin намали целите си за доставките през тази година. Очаква се това да помогне за намаляването на запасите, отбелязва агенцията.
„Индустрията отчита забавяне и аз съм щастлив, че видяхме 13% ръст на продажбите до този момент“, казва главният изпълнителен директор Анди Палмър в интервю.
Палмър залага на предстоящия DBX SUV като основен двигател на растежа, тъй като търсенето на някои от традиционните спортни модели на марката не е убедително. DBX, чиято цена е 190 000 долара, ще бъде представен в Пекин този месец, а производството ще започне през второто тримесечие на следващата година.
Междувременно анализаторите заявиха, че компанията може да се наложи да продаде нови акции, за да заздрави баланса си. Това може да бъде възпрепятствано от резолюция на акционерите, приета през юни, която ограничава правомощията на ръководството да продава акции без одобрение. Като още една спънка се посочва, че допълнителното финансиране в размер на 100 млн. долара зависи от това дали компанията ще осигури 1400 поръчки за DBX до юни.
Акциите на Aston Martin отбелязаха понижение на цената си с 0,6% след публикуването на отчета.
„През цялата година работим върху намаляването на материалните запаси“, казва Палмър и добавя, че обемите на едро са намалели дори с напредване на продажбите на дребно. Коригираната оперативна печалба на Aston Martin възлиза на 13,4 млн. паунда (14,8 млн. долара) през третото тримесечие, което е 51% по-малко в сравнение с година по-рано.