Toyota Motor представи планове за обратно изкупуване на дял от 1,8 млрд. долара в четвъртък, след като отчете тримесечна печалба, надвишаваща очакванията, в резултат от по-добрите си глобални продажби и подобрението на своя бизнес в Северна Америка.
Най-големият производител в Япония отчете 14% ръст на оперативната печалба до 662,3 млрд. йени (6 млрд. долара) за трите месеца, приключили през септември, сравнено с 579,1 млрд. йени преди година. Това е най-голямата печалба на Toyota, отбелязвана по време на второто тримесечие, от 2015 г. насам.
Печалбата надвиши средната прогноза за 592,3 млрд. йени, показват данните на Refinitiv.
Toyota е продала 2,75 млн. автомобила в световен мащаб през тримесечието, спрямо 2,18 млн. бройки преди година. Продажбите в Северна Америка, най-големият й пазар, са нараснали с 5,6%, докато продажбите в Азия, включително Китай, са се покачили с 3,4%.
Оперативната печалба в Северна Америка, която е слабо място за Toyota през последните две години, се е удвоила през тримесечието блaгoдapeниe нa пoвeчe пpoдажби на ЅUV-ове и пиĸaпи и на ограничаване на пpeдлaгaнитe oтcтъпĸи.
"Новите модели на RAV4 и Corolla, както и миналогодишният Camry, бяха добре приети в Северна Америка, така че успяхме да намалим отстъпките", заяви оперативният директор Кента Кон, цитиран от Ройтерс.
Автомобилната компания също така разширява продажбите си в Китай - най-големият автомобилен пазар в света, където има силно търсене за последните актуализирани модели на седаните й Levin, Avalon и Camry, както и седана ES на нейната луксозна марка Lexus.
Продажбите на Toyota в Китай нараснаха със 7,2% през първите 10 месеца на 2019 г.
След силното представяне през тримесечието автопроизводителят заяви, че ще изкупи обратно свои акции на стойност 1,8 млрд. долара или 34 млн. акции до края на март.
Toyota поддържа прогнозата си оперативна печалба за годината до март да се понижи с 2,7%.
Прогнозираното намаляване на печалбата на Toyota е по-ниско в сравнение с по-малки конкуренти като Subaru и Mazda, които снижиха целогодишните си очаквания съответно с 15% и 45% през последната седмица на фона на по-слабото търсене на своите автомобили.