Сделка между Peugeot-Citroen и Fiat-Chrysler трябва да мине през куп комисии и агенции от двете страни на океана и чак тогава може да се стигне до реален брак, a в момента сме на етап годеж. Мотивите за тази сделка са завладяване на нови територии, удвояване на богатството и засилване на самото „царство“. Това прогнозира председателят на Прес-авто клуб България Борислав Цаков в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
“Разработването на платформи за електрически автомобили е много скъпа инвестиция и изисква тя да бъде разпределена между повече марки – в случая става дума за обединение от 14 марки. От едната страна това са Peugeot и Opel, от другата страна, са Jeep и RAM”, коментира той.
"Ако Peugeot-Citroen продава 3,4 милиона автомобили в Европа, Северна Африка и Източна Азия, то само в Северна Америка северно от Мексико Fiat-Chrysler продава 2,4 милиона коли и то предимно Jeep и RAM. Икономиите от това обединение се оценяват на 4 млрд. долара", пресметна Цаков.
Според него с оптимизирането на производството Fiat-Chrysler ще се опита да продава повече коли навсякъде по света, а не само в Европа.
"Fiat в момента продават 2-3 модела, Lancia не е пускала нов модел от 4-5 години, Alfa-Romeo направи опит за бурно завръщане на пазара, но не особено успешен. Американските марки са главно големи и със 4х4 задвижване, те не продават малки коли", посочи председателят на Прес-авто клуб България.
Цаков напомни, че историята помни и неуспешни примери за съвместна работа на американски и европейски производители. “Това бяха Opel и Saab под шапката на GM, както и неуспешното „съжителство“ на Mercedes и Chrysler преди време, така и Ford и Volvo", заяви експертът.
По думите му това разпределение в борда на директорите на Peugeot-Citroen и Fiat-Chrysler, както и фактът, че Карлос Тавареш ще е начело на новото обединение, е знак, че на европейците ще се остави водеща роля да развиват компанията и да градят силата ѝ.
Борислав Цаков смята, че има индикации и за подготвяно сътрудничество между Volkswagen и Ford, особено в областта на електрическите автомобили.
“Едва ли френското правителство ще се опита да спре или да препъне тази сделка”, очаква той.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.