Според д-р Мермерски сумата от 5 млрд. евро, която ЕС предвижда на първо време за развитието на батерии за електромобили, е „подигравателна“.
Д-р Мермески сравни средствата, които харчат за батерии компании, произвеждащи единствено електрически автомобили - които по думите му са десетки милиарди долари, със средствата, предвидени от ЕС. Според него на този фон очакванията на Съюза са „илюзия“.
Може ли ЕС да изпълни високите цели, които залага по отношение на електромобилите и околната среда? Пожелателното се разминава от възможното, коментира гостът.
Навява се ужас у хората, които използват автомобили с двигатели с вътрешно горене, допълни още той.
Д-р Мермески коментира и случая със споразумението между Volkswagen и Samsung за доставка на батерии.
През май стана ясно, че автомобилопроизводителят ще трябва да преосмисли своя план за закупуване на батерии на стойност 50 млрд. евро зари опасенията около възможността за разпадане на сделката с доставчика Samsung SDI Co. Ltd.
Samsung първоначално се съгласи да достави батерии с общ капацитет над 20 гигаватчаса, достатъчно, за да захранят 200 хил. автомобила с капацитет от 100 киловатчаса всеки, преди да се появят разногласия между двете компании относно обема и графика на производството по време на преговорите, посочват източници, които пожелаха да запазят анонимност.
Когато говорим за нещо експериментално и работещо е едно, но когато говорим за масовите, глобални мащаби, в които работят автомобилите, се получава едно страхотно разминаване, заяви още д-р Мермерски.