Влиятелните синдикати на Volkswagen (VW) обещаха да блокират плана на автомобилния производител за строеж на нов завод в Турция, докато насилието, предизвикано от офанзивата на Анкара в съседна Сирия, не бъде прекратено.
„Искам да кажа това много ясно: представители на синдикатите ще отказват (да дадат) одобрение, докато Турция се опитва да постигне политическите си цели с война и насилие“, заяви ръководителят на глобалния работнически съвет на компанията Бернд Остерлох, който е и член на Надзорния съвет, цитиран от Bloomberg.
Най-големият автомобилопроизводител в света замрази проекта си миналия месец, след като напрежението в Близкия изток ескалира след оттеглянето на американски сили от Сирия. Ходът на Вашингтон отвори път за това турски сили да започнат операция в северните части на страната, принуждавайки оттам да се изтласкат кюрдските милиции, които контролираха пограничната територия.
Заводът на стойност 1,3 млрд. евро, планиран в Турция, ще може да произвежда около 300 000 автомобила годишно и представлява възможност за компанията да разрасне бизнеса си в Турция и Близкия изток. Също така проектът е от ключово значение за Анкара, тъй като ще е сигнал, че страната продължава да привлича големи чуждестранни инвестиции след нестабилния си икономически период и последвалата го рецесия.
От VW обаче се тревожат за политическата ситуация в Турция и продължават да наблюдават развитието в региона, посочи главният финансов директор на компанията Франк Витер пред репортери в сряда. Към момента няма непосредствен натиск за алтернативни места за завода, като е възможно допълнителен капацитет да бъде добавен към вече съществуващите обекти на производителя в Словакия, както и на други места, допълни той.
За момента от VW отказват коментар по въпроса с позицията на синдикатите.
Investor.bg припомня, че България е подгласникът на Турция за новия завод. Несигурността около събитията в Турция и близкоизточния регион дадоха нова надежда, че страната ни остава в надпреварата за мащабната инвестиция.
В средата на миналия месец германското издание Frankfurter Allgemeine Zeitung съобщи, че за да си осигури договора за новия завод, страната ни е готова да удвои субсидиите, които предлага. „Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро 250 до 260 милиона евро", заяви бившият държавен глава Росен Пленелиев пред F.A.Z. В момента Плевнелиев е председател на Автомобилен клъстер България.
В публикуваното изказване на Остерлох във фирмен вестник се посочва, че според него насоките на Volkswagen за сътрудничество между ръководството и работниците, както и социалната ѝ ангажираност в заводите, е необходимо да има „среда на стабилност и надеждност“.
Синдикатите имат особено тежка дума при взимането на стратегически решения в компанията. Те представляват половината от местата в Надзорния съвет и имат обширни права за налагане на вето.
Очаква се следващата среща на Надзорния съвет да бъде на 15 ноември за годишната оценка на 5-годишния разходен план на производителя, който включва преразпределение на средствата за заводи.
преди 5 години Не е достатъчна субсидия строителна площадка. Не може всички други да предлагат повече и ти да се надяваш само със строителна площадка. Не разглеждайте нещата толково простично. Тук не става дума САМО за самия принос на Фолксфаген, а за всички останали доставчици и цялата верига и полза от това един солиден автомобилен производител да е на родна земя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не, не ме убеди, но явно и не си ме разбрал. Има в какво родно да се инвестира. Няма нужда от финансова субсидия за VW, това ми беше идеята. Достатъчна субсидия би била строителната площадка и това, че ще плащат БГ заплати и БГ данъци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Може би не е финансирал защото завод за "нещо си" или "с потенциал" или "да шашнем света" е точно толкова добра инвестиция колкото аз да ти кажа, "дай ми пари си на мен аз знам какво да ги правя"... Е ще ми дадеш ли пари, убедих ли те ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Кой собственик, който е с всичкия си ще инвестира пари, собственост, патенти и знания в една от най-корумпираните страни на континента !?К'ва България, к'ви пет лева ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Следя внимателно информацията и сигналите около този завод на Фолксфаген и по всичко ми изглежда, че България не е на второ място, а на никакво място. Просто сме извън класацията. Съвсем символично са ни вкарали, без да имат каквито и да е РЕАЛНИ желания да правят този завод тук. Доказателство за това са:1. ".Към момента няма непосредствен натиск за алтернативни места за завода.."Извод: щом няма натиск за правене на завода, тогава могат да го отлагат много.2. "..като е възможно допълнителен капацитет да бъде добавен към вече съществуващите обекти на производителя в Словакия"Защо ще правят класации (първо, второ, трето място..) ако имат възможност да разширяват съществуващи фабрики? Това разбира се са го знаели още преди проучване и класации.Защо ще правят реални стъпки в Турция с регистриране на фирма и задействане на операциите, ако наистина не искат или не бързат?Защо ще се бавят с решението, защо ще си рушат репутацията с Турция ако не бързат, защо ще си създават допълнителни проблеми с ЕС, синдикати и акционери, които открито казаха, че са против Турция.Отговора е, че бързат, но само ако е супер мега изгодно, което единствено е равно на Турция. Ако само е изгодно / много изгодно, което е равно на България или съществуващи фабрики в Словакия. Естествено, че ще изберат съществуващи фабрики, това е много по-лесната опция. Така, че тук няма второ място или трето място Сърбия, или четвърто Румъния. Да си го кажем направо - супер мега ултра алчни! ОК, нека са алчни, но алчни + лицемери и лъжци вече е съвсем друга бира. Това е гадно и долно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Взе малко да ми писва с тоя казус вече и с тея надежди дето таят някои да е тук. Според мен изобщо нашата страна не стои като опция - щом се заговори и за Словакия, които очевадно имат богат опит с такива заводи. Ауу удвоили сме им субсидията, бедните VW те! Без тея пари не знам как ще просъществуват изобщо....Как пък някой не реши да финансира с 260млн.евро български завод за нещо си или някой стартъп с потенциал, или някое изследване в сферата на медицината, с което да шашнем света, или въобще нещо българско и родно. Дет се вика, да ги завъртим тея пари в семейството, а не да храним и без това трътлестите западни гуши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар