Автомоблният производител Hyundai Motor Co. отчете резултати за третото тримесечие, които не можаха да отговорят на очакванията на анализаторите. Това се дължи основно на продължаващия спад на търсенето в Китай, както и допълнителните разходи за уреждане на съдебни дела във връзка с предполагаеми проблеми с двигателите на някои от колите на марката.
Оперативната печалба на компанията е в размер на 397 млрд. южнокорейски вона (324 млн. долара) – значително под средната прогноза на анализаторите за 444 млрд. вона. Нетната печалба, от своя страна, е в унисон с прогнозите, а продажбите дори се оказаха над очакванията.
На южнокорейския пазар в рамките на борсовата сесия акциите на Hyundai поскъпнаха с над 0,8%.
Hyundai е под натиск да предприеме действия по възстановяване на дейността си в Китай, като една от възможностите е за преструктуриране, за да отговори на отслабващото търсене на най-големия автомобилен пазар в света.
Междувременно бъдещият председател на компанията Чунг Ю Сун постепенно прехвърля фокуса на Hyundai върху нови продукти като електрически превозни средства, увеличавайки притесненията сред инвеститорите, че ръстът на печалбата може да бъде ударен от ръст в разходите за нови разработки. От компанията съобщиха, че до 2025 г. тя ще разполага с 16 електрически модела спрямо 10 сега. Все още електрическите автомобили, обаче, не привличат толкова много потребители най-вече от притеснения за високи цени на електроенергията и ограниченията за шофиране с едно зареждане.
В същото време уреждането на съдебни дела в САЩ и Южна Корея доведоха до еднократен разход от около 600 млрд. вона през третото тримесечие. Производителят на автомобили съобщи, че осигурява доживотни гаранции и други компенсации за решаване на проблемите с двигателите Theta II. Дъщерната Kia Motors Corp. също имаше разход от 310 млрд. вона заради същия проблем, но въпреки това компанията успя да отчете приходи за тримесечието, които надминаваха очакванията.