Премиерът на германската провинция Долна Саксония Щефан Вайл за момента изключва вероятността за строеж на нов завод на германският автомобилен производител Volkswagen AG (VW) в Турция предвид турската инвазия в Сирия, съобщи в електронното си издание германското списание Spiegel.
Вайл участва в надзорния съвет на VW като представител на Долна Саксония, която държи над 20% от концерна.
Картините, които виждаме от Северна Сирия, са ужасни, каза Вайл.
По думите му военната офанзива е очевидно нарушение на международното право и е провокирала огромна бежанска вълна, както и цялостно изостряне на ситуацията със сигурността.
Не мога да си представя, че при тези условия VW би направил инвестиция за милиарди в Турция, подчерта той. По думите му тази позиция се споделя от ръководството на концерна.
Според премиера на Долна Саксония за момента става дума за отлагане, а не за пълно отказване от плановете на VW за Турция.
Германският автомобилен концерн съобщи по-рано, че ръководството му е отложило решението за построяване на нов завод близо до турския град Измир. Решението трябваше да бъде взето до средата на октомври.
По думите на Вайл следващото заседание на надзорния съвет е планирано за средата на ноември.
Концернът обяви, че отлага решението си за завода на стойност 1,3 млрд. евро заради започналата в рамките на миналата седмица турска операция в Сирия.
VW вече създаде свое турско подразделение в западния град Маниса в началото на октомври, с което постави основите за начало на производствената си дейност в Турция. Въпреки това противоречивите решения на президента Реджеп Ердоган и негодуванието срещу тях в Брюксел разколебават компанията.
„Решението за построяването на нов завод беше отложено от Управителния съвет“, посочват от VW. „Следим отблизо ситуацията и сме притеснени за настоящото развитие“, допълват още от ръководството на концерна.
/БТА/
преди 5 години Недей така, това 5000 човека да нямаме и смешно. С инфраструктура съм сигурен, че до 2 години ще подобрим, а до 5 години ще догоним това, което дава Турция. За пазара вече е ясно, че не може да го предложим, но пък сме в ЕС и скоро в евро зоната, все пак това хич не е малко. Имаме си и своите плюсове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Както преди няколко месеца писах, такъв завод е голяма хапка за нашата уста. Нямаме нито квалифициран персонал, нито подизпълнителните фирми и доставчици, нито инфраструктурата. А за пазар изобщо да не говорим. Виж за разни дребни производства на кабели, авто табла или софтуер - ставаме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години След като продължават да се влошават нещата в Турция и същевременно VW не идва в България е показателно колко далече е едната оферта от другата! Показателно е как второ място е някак само на картинка добро. Отлагането не е дреболия - това значи загуба на продажби, загуба на въвеждане на нови технологии и изоставане от конкуренцията. Това важи особено сега в сферата на електромобилите. Така, че срам, срам и пак срам за германците в този случай. Срам и за анализаторите, които неточно писаха, че сме близо. Сега да ги питам колко сме близо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар