Шведският автомобилен концерн Volvo Cars ще слее своето звено за разработка и производство на двигатели с това на китайската Geely, създавайки подразделение за доставка на марки като Lotus, LEVC, Lynk и Proton, съобщава Ройтерс.
Този ход бележи най-пресния пример за консолидация в сектора за производство на двигатели, тъй като по-строгите регулации по отношение на изгорелите газове и вредни емисии увеличават разходите на компаниите относно разработването на своите продукти в момент, когато ръстът на дела на електромобилите поставя под въпрос дългосрочното търсене на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Конкурентът Volkswagen, който стартира мащабна програма за масово производство на електрически превозни средства, вече предупреди своите вътрешни доставчици, че е необходимо да се създадат структури за консолидиране на активите по отношение на двигателите с вътрешно горене.
В момента Volvo произвежда 600 000 конвенционални двигатели, число, което нараства до около 2 милиона броя, когато се комбинира с активите на Geely. Това позволява на компанията да свие разходите си за компоненти и разработка, посочва главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон пред Ройтерс.
Това ще позволи на дружеството, в което Geely инвестира 3,7 млрд. долара през 2017 г., превръщайки се в най-големия акционер във Volvo, да насочи по-бързо своите ресурси към изграждането и разработването на гама от изцяло електрифицирани луксозни автомобили.
„Като основен бизнес, производството на двигатели с вътрешно горене най-вероятно няма да нараства. Важно е (активите) да се консолидират и да се търсят взаимодействия. Това е още една стъпка, която насочва фокуса на нашата компания в посока на електрификация “, споделя Самуелсон в интервю по телефона.
В средносрочен план Volvo изцяло ще откаже дизеловите двигатели в полза на фокусирането върху хибридни и електрически двигатели, което изисква допълнителни инвестиции в технологии за впръскване на гориво, бързо зареждане и други технологии.
Комбинирането на операциите с китайския партньор Geely ще помогне на Volvo да постигне целите си за икономия на разходи, добавя Самуелсон.
„На ниво компоненти виждам значителни икономии на разходите. Най-важно е развитието. Инженерите ще получат ресурсите, необходими за предприемане на следващата стъпка за разработване на най-добрите хибридни двигатели “, допълва той.
През август Geely отчете 40% спад на нетната печалба, като се позова на рязкото забавяне на търсенето на автомобили, докато Volvo пренасочи своите планове за глобално производство в опит да намали въздействието на митата, които САЩ наложиха на Китай.
Volvo вече доставя двигатели на някои автомобили с марка Geely, споделяйки технологията чрез марката Lynk. И двете компании разработват общи платформи за превозни средства.
Мащабната митническа война на Китай и САЩ, както и пренасочването на капитала към електрическите и автономни превозни средства, принуждават производителите да търсят нови начини за намаляване и споделяне на разходите.
През 2018 г. Volvo отложи плановете си да потърси отделно листване на фондовата борса, като посочва за причина именно търговската война.
Затягането на изискванията за вредните емисии както в Европа, така и в Китай дава допълнителен тласък на идеята за комбиниране на операциите на Volvo и Geely.
Новото звено за разработка и производство на двигатели с вътрешно горене ще обедини 3000 служители от Volvo Cars с 5000 служители на Geely и ще включва изследвания, разработки, поръчки, производство, IT и финансови функции, заявиха от Volvo.
Създаването на самостоятелен бизнес няма да доведе до загуба на работни места, добавят от компанията.
Новият самостоятелен доставчик може да оборудва и външни конкурентни, които изпитват затруднения да спазват по-строгите регулации.