Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха рязко през август, като задълбочиха неволите на индустрията, бореща се със слабото търсене на ключови пазари и предизвикателството за разгръщане на електрически превозни средства на пазарите.
Продажбите спаднаха с 8,4% до 1,04 милиона бройки през август, след като нараснаха с 1,4% през юли, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители от сряда. Спадът през август, най-стръмният за 2019 г., се дължи също така и на изключително високия и нереален ръст през същия месец година по-рано на пазара заради съществени регистрации на автомобили от страна на дилърите в пазарите с най-голям спад. Те се случиха заради влизащите от 1-и септември 2018 г. в сила нови по-строги правила за емисии.
Петте най-големи пазари на континента отчитат свиване през август, като Испания (спад от над 30%) и Франция (от 14%) отбелязват най-големите забавяния.
Само 7 държави в ЕС отчитат ръстове през август, като един от тях е България. В родината ни продажбите растат с 1,5% на годишна база до 2929 нови коли (от 2887 година по-рано). От началото на годината също има повишение – с 2,9% до 24 372 автомобила.
Най-силен ръст в продажбите през осмия месец на годината е отчетен в Гърция, което има повишение от 24,3 на сто и с 9,8 на сто от януари до август.
Производителите на автомобили са изправени пред допълнителни предизвикателства, включително риск от рецесия в Германия и забавяне на китайския пазар на автомобили. Европейските продажби са спаднали с 3,2% от началото на годината до сега.
Затрудненията на бранша заемат централно място по време на дискусиите на автомобилното изложение във Франкфурт, където хиляди протестиращи поискаха политически и индустриални действия в защита на околната среда. Ръководителят на групата на автомобилното лоби в Германия също изненадващо обяви оставката си миналата седмица.
Производителите на автомобили показаха новите си електрически модели, които ще бъдат решаващи през следващите месеци, докато компаниите се надпреварват да спазват новите правила за емисии на въглероден диоксид. Карлос Таварес, ръководител на ACEA и главен изпълнителен директор на PSA, призова през миналата седмица за изграждането на зареждаща инфраструктура, за да насърчи потребителите да купуват превозните средства.
По отношение на отделните брандове Nissan Motor Co. и Fiat Chrysler Automobiles NV отбелязаха най-голямо забавяне на продажбите през август, съответно с 47,5% и 26,5%. На обратния полюс е Daimler с ръст от 23,2 на сто.
Увеличението на продажбите през юли, един от само два месечни ръстове за 12-те месеца, беше почти изцяло към страните от Централна Европа, заяви асоциацията. Само Германия сред западноевропейските страни показа положителен растеж през този месец.
След увеличението през август 2018 г. продажбите като цяло започнаха драстично да спадат и не успяха да се възстановят оттогава, а асоциацията прогнозира спад от 1% за годината.
преди 5 години Няма начин да ме накарат да си купя електрическа каруца нито дизел.Никакъв шанс да купя и бензин с кубатура 1,2 - 1.6 и 100 150 коня.Или ще спрат с измислените екологични прос..тотии или си отиват.Ще си карам старата кола докато се разкапе отговор Сигнализирай за неуместен коментар