Някои класически автомобили винаги са се радвали на интерес сред богаташите. Но в последните петнайсетина години колекционерството преживя същински бум и днешните цени биха стреснали някой търговец от 90-те. Показателно е, че от 10-те най-скъпи продажби на търгове на практика всички са постигнати след 2013 година. В списъка на британското поделение на Conde Nast цените са леко коригирани според инфлацията.
1939 Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider - 18,7 млн. евро
С редови 8-цилиндров мотор със 180 коня, това е върховата спортна кола в Европа през 30-те години. Едва 14 бройки от варианта Touring Spider са оцелели до наши дни и само една-единствена е била предлагана на търг през ХХI век. След реставрацията си колата спечели голямата награда на конкурса за елегантност в Пебъл Бийч.
1935 Dueseneberg SSJ - 19,8 млн. евро
Отдавна несъществуващата Duesenberg си остава единствената американска марка, която може да мери сили с европейските класики. Трудно можете да си представите по-рядък модел от SSJ с неговите стряскащи за епохата 400 конски сили. Произведени са само две бройки и то за много специални клиенти - холивудските суперзвезди Кларк Гейбъл и Гари Купър. Тъкмо колата на Купър бе продадена миналата година и счупи рекорда за най-скъп американски автомобил.
1956 Ferrari 290 ММ - 19,98 млн. евро
Миналия декември този автомобил се оказа голямата звезда на търга на Petersen Automotive Collection. В края на 50-те това 290 ММ е било ползвано като работен автомобил във Ferrari, състезавало се е в легендарното рали Mille Miglia и е усещало върху волана си ръцете на исполини като Хуан Мануел Фанджо и Стърлинг Мос.
Пълния списък и галерия на автомобилите можете да откриете в сайта Automedia.bg.