Производителите на суперколи обикновено оперират в среда на имунизирано от рецесия потребление, в която заможни клиенти имат достатъчно пари, за да заделят от 300 хил. долара нагоре за покупките си.
Италианският автомобилен концерн Ferrari обаче изпита ограниченията на това поведение, като обяви далеч по-слаб растеж през второто тримесечие в сравнение с първите три месеца на годината. Както печалбата, така и доставките на компанията са се забавили, като ръстът на доставките на автомобили възлиза само на около една трета от скока, който Ferrari отчете през първото тримесечие, съобщава Bloomberg.
Цената на акциите на компанията отбеляза най-големия си спад от близо десет месеца, след като се повиши със 70% тази година преди слабите данни в петък. Някои инвеститори се надяваха автомобилният концерн да повиши прогнозите си, но това не се случи. Това показва, че дори производителят на суперколи не е имунизиран от бързото влошаване на автомобилния пазар през последните месеци. Автомобилни компании като Daimler, BMW и Toyota снижиха целите за печалбата си, тъй като клиентите обмислят по-внимателно покупката на автомобил.
Доставките на Ferrari са нараснали с едва 8% през второто тримесечие в сравнение със скока от 23% през първите три месеца на годината, съобщи компанията.
Въпреки това главният изпълнителен директор на Ferrari Луис Камилери отбеляза, че очаква ускоряване на търсенето през идните месеци.
„Списъкът с поръчките на Ferrari достигна рекордни нива“, заяви Камилери и допълни, че темпът им ще се ускори през останалата част на годината.
Автомобилният концерн планира да представи рекордните пет нови модела през идните месеци с цел да достави около 10 хил. автомобила през 2019 г., уточни Камилери. Това е повече от общите доставки от 9251 коли миналата година. Ferrari
Въпреки че растящите продажби на най-евтиния модел на компанията, Portofino, продължават да стимулират обемите, те отчасти са били неутрализирани от по-слабите доставки на луксозни коли като 488 GTB, съобщи Ferrari.
Печалбата преди данъци и амортизации е нараснала до 314 млн. евро (349 млн. долара). Анализаторите очакваха тя да достигне 315,1 млн. евро.
Търсенето в Китай се е свило с 12% в годината до юни на фона на скока с над 50% на доставките на компанията на най-големия автомобилен пазар в света.
Камилери съобщи, че целта на Ferrari е да постигне оперативна печалба от 2 млрд. евро не по-късно от 2022 г. За да стимулира печалбата, той панира пускането на повече спортни коли с ограничена серия.
През май Ferrari представи хибридния си модел SF90 Stradale, който трябва да отговаря на затягането на регулациите за въглеродните емисии и в същото време да задоволява гладните си за мощни автомобили клиенти.
преди 5 години Горките Ферари. И к'во ша праим сега? отговор Сигнализирай за неуместен коментар