Високите разходи за въвеждането на електрически двигатели доведоха до срив на печалбата на германския автомобилен производител BMW през второто тримесечие, както се очакваше. Оперативната печалба (EBIT) се сви с цели 19,6% до 2,2 милиарда евро, както обяви производителят на автомобили в четвъртък.
Анализаторите очакваха тя да е малко по-ниска - 2,15 милиарда евро. В основния бизнес с автомобили с марките BMW, Mini и Rolls-Royce печалбата дори се срина с 23,4 процента до 1,47 милиарда евро, предава DPA.
За разлика от това консолидираните приходи от продажби нараснаха с 2,9 процента до 25,7 милиарда евро, което е малко над очакванията на експертите в бранша. Постъпленията бяха задвижени от нарастващи доставки. С почти 638 000 продадени автомобила продажбите през второто тримесечие скочиха до нов рекорд. Анализаторите очакваха приходи от 25,4 млрд. евро.
Разходите за научноизследователска и развойна дейност се увеличиха с 6% до 1,4 млрд. евро през второто тримесечие. Инвестициите в заводите са скочили с 39 процента до 1,2 милиарда евро.
BMW преобразува производствените линии за паралелно производство на автомобили с горивни системи, електрически и хибридни коли. „Високият дял на електрифицираните превозни средства също допринася за по-високите производствени разходи. Неблагоприятните ефекти на валутните курсове и по-високите цени на суровините също намалиха печалбата между април и юни“, отбелязва производителят на автомобили.
„След първите шест месеца сме напът да постигнем целите си за годината като цяло", заяви главният изпълнителен директор Харалд Крюгер, който ще бъде заменен в средата на август от директора по производството Оливър Ципсе на върха на групата.
За цялата година Управителният съвет продължава да очаква марж на EBIT от 4,5 до 6,5% за автомобилния бизнес. През изминалото тримесечие тази стойност беше 6,5%.
преди 5 години "Високите разходи за въвеждането на електрически двигатели доведоха до срив на печалбата на германския автомобилен производител BMW през второто тримесечие, както се очакваше. "Сигурен съм, че това, че гърците спряха да получават кредити от германски банки за да купуват гермаски автомобили също указва влияние. отговор Сигнализирай за неуместен коментар