IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Индийският автомобилен пазар се свива заради финансови и регулаторни заплахи

Страната е заплашена да изгуби близо 1 млн. работни места в сферата на автомобилостроенето, ако негативната тенденция при търсенето се запази

18:30 | 28.07.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Кредитната криза, по-скъпата застраховка и по-строгите екологични регулации доведоха до свиването на търсенето на автомобили в Индия осми пореден месец през юни, съобщава Nikkei Asia Review.

Продажбите на нови автомобили са намалели с 16% през юни в сравнение с година по-рано, показват данни на Асоциацията на индийските автомобилни производители.

Сегашните условия застрашават както веригата на доставки, така и периферните индустрии. Реалният икономически растеж се е забавил в продължение на четири тримесечия, което е потенциално предпоставка за спад в исторически мащаб. 

На 25 юни Tata Motors отчете нетна загуба от 400 млн. рупии (5,8 млн. долара) през първото тримесечие, приключило юни.

Друг производител, Maruti Suzuki India, обяви на следващия ден, че нейната му печалба след данъчно облагане се е понижила с 27% до 14,3 млрд. рупии. Продажбите на вътрешния пазар са намалели с 19% до около 370 000 автомобила.

Един дилър на Maruti в Мумбай споделя, че няма "никаква надежда" за продажби преди да започне през август фестивалният сезон е Индия.

Липсата на покупки принуди производителите да намалят производството си. През трите месеца до юни Mahindra & Mahindra преустанови дейността си от пет до 13 дни на своите местни предприятия за сглобяване.

Около 270 дилърски къщи остават затворени през последните осемнадесет месеца, според местни източници. Вътрешните компании не са единствените, които усещат кризата. Японският концерн Nissan Motor, който регистрира тримесечен спад на продажбите с около 50%, обяви, че ще съкрати 1700 работни места в Индия до края на текущата фискална година.

В предишни години месечните продажби на автомобили в Индия отчитаха ръст с около 10%, което постави пазара на една позиция след Германия, или четвърта по големина в света.

Една от причините за сегашния спад е изпадането в несъстоятелност на Infrastructure Leasing & Financial Services през септември 2018 г.

Това принуди другите небанкови кредитори да се откажат от разширяването на своето автомобилно кредитиране.

Купувачите на автомобили също са изправени пред по-високи разходи за автомобилното застраховане. През септември Институтът за регулиране на застраховането и развитието на Индия наложи правила, удължаващи срока на задължителната застраховка до три години от една. Тази утроена застрахователна такса за трети страни е над 350 долара за собствениците на автомобили с 1.5-литрови двигатели или по-големи.

Председателят на Maruti Р.К. Бхаргава описа промените като виновник за липсата на апетит от страна на потребителите. Застрахователните такси се повишиха през юни, а цената на компактните автомобили, най-популярните коли в страната, се покачи с 10%.

Опитът на Индия за намаляване на замърсяването също засегна пазара. Новите стандарти по отношение на емисиите ще влязат в сила през пролетта, като поставят по-строги ограничения за азотните оксиди и другите видове замърсяващи газове и частици.

От април 2020 г. Индия ще забрани продажбите на превозни средства, които не спазват тези нови норми. Но в същото време има ограничен брой превозни средства, които отговарят на стандартите, а много потребители очакват нови модели.

Има признаци, че пазарът може да излезе от своята негативна тенденция. През май и юни автомобилопроизводителите пуснаха нови модели, а централната банка на Индия намали лихвените проценти. По-ниските лихвени проценти по кредитите за автомобили могат да стимулират покупките.

Въпреки това, администрацията на премиера Нарендра Моди разочарова автомобилната индустрия, като не включи данъчните облекчения в предложението за бюджета, публикувано на 5 юли.

Ако тази тенденция продължи, Индия ще загуби 1 милион работни места в рамките на индустрията, предупреждава А. Венкатарамани, президент на Асоциацията на производителите на автомобилни компоненти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още