Ако германският автомобилен концерн Volkswagen избере за местоположение на своя нов завод Турция, а не България, страната ни ще започне преговори с друг голям автомобилен концерн – южнокорейския Hyundai, за чийто интерес към региона се знае отдавна.
За потенциалните преговори става ясно от интервю за „24 часа“ на министъра на икономиката Емил Караниколов.
По думите му обаче, на този етап все още няма окончателно решение от страна на VW.
„България и Турция остават в състезанието. Убеден съм, че направихме всичко съобразно българското и европейското законодателство, предложихме изключително добри условия. Надявам се, че те ще бъдат прегледани и оценени още веднъж, преди да се вземе финалното решение... Поддържаме връзка с консултантите, търсим възможност да оптимизираме офертата, която сме направили, но спазвайки изцяло нашето законодателство и европейските директиви“.
Караниколов потвърждава, че в края на 2017 г. българската държава е изпратила предложения за стратегическо партньорство до двама инвеститори, единият от които е VW, а другият - Hyundai.
„И там сме в начални преговори, но все пак трябва да изчакаме процедурата с инвеститора, с когото сме я започнали. Така ще е коректно, а не, докато все още сме в състезанието, да започваме разговори с някой друг. През 2017 г. изпратихме писмо до Hyundai, а след това Volkswagen, но първо ни отговори германската компания и започнахме разговори с нея“, казва министърът.
Караниколов допълва, че в автомобилния сектор на България има 250 компании, които дават работа на 65 000 души. Дори VW да не избере България, министърът бил сигурен, че много от дистрибуторите и подизпълнителите на компанията ще дойдат и у нас.
Той коментира и други бъдещи потенциални инвеститори, добавяйки, че страната ни е получила две запитвания за изграждане на заводи за батерии за електрически автомобили. Караниколов разказва и за посещение преди дни на главния изпълнителен директор на Philips, която има интерес за изграждане на завод за електромобили, електрически автобуси и батерии. Подобен интерес има и от страна на Южна Корея.
преди 5 години Не виждам нищо некоректно да се разговаря с понече от един потенциален партньор. Напротив, така разговорите се поставят в конкурентен контекст и се увеличава вероятността за усешното им завършване. Изненадан съм от такова твърдение на икономически министър! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години защото вече имат завод в турция !защото на европейският пазар им се продават много добре колите и са съобразени с всички еконорми за разлика от vw , които дори в родината им ги глобяват !защото произвеждат хибриди , електрически и с горивни клетки , и търсенето им в европа ресте постоянно !защото за по-малко от 10 години са удвоили обема продажби в европа и чешката им фабрика не смогва !защото БГ е добра дестинация за завод и ще направи всичко възможно да произвеждат съобразени с европейските изисквания коли !много защота :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако България е направила всичко възможно и Фолксваген предпочете Турция, защо Хюндай също да не отиде там? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Излиза,че няма място в БГ за два завода. Май се чудят какво да ни приказват! отговор Сигнализирай за неуместен коментар