Volvo планира да намали фиксираните разходи с 2 млрд. шведски крони (190 млн. евро), става поредният автомобилен производител, който предупреждава, че натискът върху цените и митата заради търговската война между Китай и САЩ се отразяват негативно на рентабилността, съобщава Ройтерс.
Автомобилните компании са подложени на натиск заради търговските конфликти, големите инвестиции в разработването на електрически и автономни коли и цялостното забавяне на автомобилната индустрия. По-рано Daimler и BMW също предупредиха за намаляване на печалбата си.
Volvo промени глобалните си производствени планове в опит да намали последиците от митата и започна преглед на разходите, който според главния изпълнителен директор на компанията Хакан Самуелсон е довел до намаляване на почасовото заплащане и закриването на 750 работни места, предимно на консултанти.
Според него това ще доведе до спестявания на стойност един милиард крони от юли, а останалите обещани спестявания се очаква да дойдат от мерки, които трябва да бъдат финализирани до първото полугодие на 2020 г.
Оперативната печалба през второто тримесечие е намаляла с 38,1% до 2,6 млрд. крони (250 млн. евро), като спадът на тримесечна основа е по-голям, отколкото през първото тримесечие.
Volvo съобщи, че се очаква пазарните условия да продължат да свиват маржовете, но ръстът на обема и мерките за ограничаване на разходите ще доведат до по-силно второ полугодие в сравнение с втората половина на миналата година.
Volkswagen неотдавна набра средства, като листна подразделението си за камиони Traton, позовавайки се на подобряването на пазарните условия. Самуелсон обаче заяви, че съживяването на блокираното IPO на Volvo Cars не е на дневен ред.
Той каза още, че Volvo и китайският ѝ партньор Geely вече не търсят средства за електрическия бранд Polestar.
По-ниските печалби усложняват пускането на безпилотни автомобили, като автомобилните концерни забавят осъществяването на плановете си за след 2025 г., тъй като доставката на подобни автомобили се оказала по-скъпа от очакваното, а технологичните ограничения създават безпокойство за сигурността.
Проектът за роботакси на Volvo с Uber е замразен от месеци след смъртта на пешеходец, въпреки че имало шофьор за гарантиране на безопасността.
Чрез съвместното си дружество Veoneer Volvo планираше да достави пътнически автомобил, който да може да е автономен на магистрали до 2021 г. В отговор на въпрос за тези планове Самуелсон заяви, че колата ще бъде доставена „няколко години след 2020 г.“.
„Volvo ще има магистрален автопилот и той ще бъде безопасен и ще може да се справя със всякакви ситуации, когато бъде задействан. Колко често може да бъде задействан и при каква скорост ще бъде разкрито по-късно“, допълни Самуелсон.
Volvo има сделка и с Huawei, на която все още са наложени частични американски санкции. Самуелсон заяви, че действията срещу китайската компания няма да се отразят на Volvo, която използва магазина за приложения на Huawei в Китай, а за останалия свят разчита на Google.
„Имаме сътрудничество с Huawei, но то не е свързано с технологичния достъп до приложенията им, така че не виждаме никакво влияние“, допълни той.