Продажбите на автомобили в Китай са намалели с 16,4% през май спрямо същия месец миналата година, съобщи днес най-голямата автомобилна асоциация в страната, цитирана от БТА.
Това е 11-ият пореден месец на спад на най-големия автомобилен пазар в света.
Продажбите са намалели до 1,91 млн. автомобила, уточни Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
През април спадът бе 14,6%, а през март - 5,2 на сто на фона на забавящия се икономически растеж и търговската война със САЩ.
Продажбите са подкопани и от това, че провинциите прилагат екологичния стандарт "Китай VI" за вредните емисии по-рано от срока, определен от централното правителство, който е 2020 г., внасяйки несигурност сред производителите, според асоциацията и анализатори.
В сегмента на автомобилите с нови енергийни източници продажбите продължават да се повишават като за май растежът им е 1,8 на сто до 104 000 автомобила, уточни асоциацията. Миналата година, макар пазарът като цяло да се сви, продажбите в този сектор скочиха с близо 62%.
Автомобилите с нови енергийни източници включват бензиново-електрически хибриди, плъг-ин хибриди, изцяло електрически автомобили и автомобили с водородни горивни клетки. Китай, който е засегнат от изключително тежко замърсяване на въздуха, е горещ привърженик на автомобилите с нови енергийни източници, като настоява производителите да покриват квоти в продажбите.
По-рано този месец правителството обяви мерки за съживяване на автомобилните продажби, включително местните власти да спрат да налагат нови ограничения за покупката на автомобили и премахване на ограниченията, които се прилагат за автомобилите с нови източници на енергия.
През май повечето автомобилопроизводители отчетоха спад на продажбите в Китай с изключение на Тойота (Toyota) и Хонда (Honda), които имат двуцифрен растеж.
Автомобилопроизводителите отговориха на спада на пазара с понижаване на цените, но анализаторите изразиха опасения за рентабилността в дългосрочен план.
/БТА/