Германският автомобилен гигант Volkswagen AG е прекратил партньорството си с базирания в Силициевата долина стартъп Aurora Innovation Inc., тъй като планира да се сближи с Ford Motor Co с идеята да постигнат едно по-задълбочено сътрудничество при разработването на технологии за автономни автомобили, съобщава Bloomberg.
“Дейностите по отношение на нашето партньорство са приключили“, сподели говорител на VW относно съвместната работа с Aurora в изявление от вторник.
Германският концерн обяви своето партньорство с калифорнийския стартъп за разработване на технология за самоуправляващи се коли по време на събитието Consumer Electronics Show в Лас Вегас още през 2018 г., за да подпомогне засилването на собствените си дейности, ръководени от бранда за луксозни автомобили Audi.
В същото време, след месеци на преговори с Ford и неговото подразделение за автономни технологии Argo AI, VW вече е близо до реализация на сделката, която вероятно ще бъде обявена още през юли, посочиха хора, запознати със ситуацията. По-голяма част от най-трудните въпроси, стоящи пред договарянето, вече са решени и двете компании предвиждат всеобхватно сътрудничество, което ще създаде глобален колос в автомобилното пространство, насочени към автономните превозни средства.
Партньорството между двата концерна ще се конкурира с поддържаната от технологичния титан Alphabet Waymo и звеното на General Motors Cruise.
Самоуправляващите се автомобили се превърнаха в ключово бойно поле между световните лидери в автомобилостроенето и технологичните компании в надпреварата за разработване на робо-таксита и безпилотни превозни средства. Тези програми изискват инвестиции в милиарди долари, докато регулаторните рамки варират в целия свят, което усложнява тестването и внедряването на тези автомобили.
Огромни суми
Количеството парични средства, необходими при инвестирането в тези технологии, е трудно да се предвиди, тъй като по-широкото внедряване в пространството на леките автомобили може да отнеме много повече време, отколкото първоначално се прогнозираше.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет заяви, че пазарният дял на автономните коли и другите нововъзникващи мобилни услуги може да нарасне до 10 трлн. долара.
VW и Ford, които по-рано тази година се съгласиха да произвеждат микробуси и пикапи, обсъдиха и инвестицията в Argo AI, която е получила приблизителна пазарна оценка от 4 млрд. долара, посочват източниците.
От американския концерн споделят, че преговорите с VW продължават, без да дават конкретна информация.
Aurora, която през февруари успя да набере около половин милиард долара от компании като Sequoia Capital и Amazon.com Inc., обяви в понеделник, че ще си партнира с Fiat Chrysler Automobiles NV при разработването и внедряването на флот от автономни превозни средства за търговски цели. Компанията е основана от бившия директор на автономния отдел на Tesla Inc Стърлинг Андерсън, както и от Дрю Банел от Uber Technologies Inc и Крис Урмсън, бивш ръководител на автономното звено на Alphabet преди да стане известно като Waymo.
VW, която е най-голямата автомобилна компания в света, и Ford обявиха за първи път своето сътрудничество за разработване на леки автомобили още през януари тази година.
„Пасваме си много добре географски, продуктовата линия е добра, пасваме си добре“, подчерта правнукът на основателя на американския концерн Хенри Форд по време на пресконференция в Хюстън през март.