Основният едноименен бранд на Volkswagen AG ще закрие 4 хил. общи и административни работни места и в същото време ще добави най-малко 2 хил. работни позиции в IT отдела си в идните четири години, избягвайки съкращения в германските си заводи, на фона на преговорите за голяма промяна към електрификация и самоуправляващи се автомобили, предава Bloomberg.
Компанията ще увеличи инвестициите си в бъдещи технологии на 19 млрд. евро до 2023 г.
Ходът, който е бил договорен с влиятелните профсъюзи на VW, включва гаранции за работните места до 2029 г., съобщи автомобилната компания в комюнике.
Наред с обявените по-рано съкращения тя изпълнява обявения през март план да подобрява печалбата си с 5,9 млрд. евро (6,7 млрд. долара) на година, заяви в комюникето главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Ралф Брандщетер. „Подготвяме компанията за дигиталната ера“, допълни той.
Удължаването на гаранциите за работните места е „важен сигнал“, заяви ръководителят на работническия съвет във VW Бернд Остерлох във Волфсбург, близо до централата на компанията. VW подписа по-широк трудов пакт през 2016 г. за съкращаване на 30 хил. работни места в цял свят, от които 23 хил. в Германия, за да генерира спестявания от около 3 млрд. евро на година.
За марката Volkswagen, която осигурява около половината от глобалните доставки на компанията, работят приблизително 110 хил. души в Германия. Служителите на Volkswagen Group в цял свят са 663 хил. души, което го превръща в най-големия автомобилен производител в света. Компанията се стреми да намали раздутите разходи, за да увеличи печалбата си, тъй като изостава по този показател от конкуренти като PSA Group.
VW ще започне да произвежда първия си модел от изцяло електрическата гама автомобили ID. към края на тази година. Компанията възнамерява да продава най-малко един милион изцяло електрически автомобили до 2025 г. Тя ще започне да произвежда ID.3 хетчбек в германския си завод в Цвикау по-късно тази година.
За тази година Volkswagen цели ръст на приходите от 5% и оперативна възвръщаемост от продажби между 4% и 5%, спрямо 3,8% миналата година, заради по-високите разходи за електрическите модели и затрудняването на производството в резултат на по-стриктните правила за вредните емисии.