Китайският посредник за споделени пътувания Didi Chuxing попада все повече във фокуса на световните производители. Сега японският индустриален лидер Toyota може да си сътрудничи с китайците. Както пише бизнес всекидневникът Nikkei в сряда, японците обмислят да инвестират еквивалента на около 500 милиона евро в най-голямата услуга за мобилност на Китай. Това ще съответства на около един процент от прогнозната стойност на Didi. В допълнение Toyota планира да създаде компания за мобилни услуги в Китай, твърди още Nikkei.
Toyota не е пожелала да потвърди или отрече материала. Компанията продължавала да преразглежда своята бизнес стратегия в области като свързване, автономно шофиране, споделяне и електрификация, заяви говорителят на компанията Аарон Фаулс. „Но в момента нямаме какво да обявим“.
Но влизането на Toyota в Didi няма да е изненада, защото японците ще разширят инвестиционната си офанзива в новите мобилни услуги в Китай.
Досега Toyota е инвестирала в американската услуга Uber и лидера на Югоизточна Азия Grab. Това върви ръка за ръка с различни сътрудничества, от разработването на автономни таксита до вграждането на платформата за данни на Toyota за услуги за мобилност, включително услуги, като управление на автомобилния парк и полици за застраховки, свързани със стила на шофиране.
Дори и с Didi вече има сътрудничество. Toyota е част от проект с VW и други автомобилни производители, чрез който производителите на автомобили разработват с Didi електрически автомобили специално за нуждите на споделеното пътуване. Но това очевидно не е достатъчно за Toyota. Групата се стреми да ускори трансформацията си от автомобилен производител в глобална компания за мобилност чрез своите алианси с редица регионални услуги.
Основаната през 2012 г. услуга за споделено пътуване Didi е особено интересна за всички производители на автомобили като партньор за сътрудничество. С 550 милиона клиенти компанията вече е гигант в Китай. Освен това тя развива изкуствен интелект и се разширява бързо в други услуги и чужди пазари.
Въпреки това Toyota ще има предимство пред конкурентите си със своята инвестиция, тъй като производителят на автомобили вече има инвестиции чрез съюз с друг вложител и в регионални услуги: с японския технологичен конгломерат Softbank.
Основателят на Softbank Масайоши Сон успя с помощта на своя Softbank Vision Fund да стане един от най-големите инвеститори в Uber, Grab и Didi. През миналата година Softbank и Toyota подсилиха сътрудничеството си в Япония с основаването на разработчика на платформи за мобилност Monet Technologies, към който междувременно се присъедини и Honda.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
България с все повече реални примери за работеща кръгова икономика
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш