Френското правителство настоява в рамките на планираното сливане на Renault с италианско-американския производител на автомобили Fiat Chrysler да има гаранции за работните места.
„Казах много ясно на шефа на Renault, че това е приоритет за началото на преговорите“, заяви във вторник министърът на финансите Бруно льо Мер пред радиостанция RTL. „Става дума за гаранция за запазването на работни места и промишлените съоръжения във Франция".
Освен това страната трябвало да бъде добре представена в ръководството на обединената компания. Като друго изискване Льо Мер спомена това, че новата група трябва да бъде лидер в разработването на батериите за електрически автомобили.
При евентуално сливане с Fiat Chrysler Париж също така иска да постигне и участие на японския партньор Nissan. „Искам тази сделка да се осъществи като част от съюза между Renault и Nissan", каза Льо Мер.
Френската държава е най-големият акционер на Renault с дял от 15%. При сливане съотношението ще бъде намалено наполовина до 7,5%. Въпреки това Франция настоява за силно влияние. Италия вече сигнализира, че също би желала да участва в слятата компания, за да балансира френския дял.
Трябва ли държавата Италия да подпомага сделката между Fiat и Renault
За Италия също е от решаващо значение да се запазят работните места. По-рано днес италианският вицепремиер и лидер на водещата политическа сила в страната Матео Салвини заяви, че правителството би могло да изиграе роля, помагайки на Fiat Chrysler Automobiles NV да осъществи предложението си за сливане с Renault SA. След като успя да си извоюва победа на изборите за Европейски парламент в края на миналата седмица, Салвини изрази подкрепата си за френско-италианския план да бъде създаден третият по големина в света производител на автомобили.
Според вътрешни за компанията източници планираният нов холдинг ще бъде ръководен от председателя на Fiat Джон Елкан, докато председателят на Надзорния съвет на Renault Жан-Доминик Сенар ще стане главен изпълнителен директор.