Ръководителят на германския автомобилен концерн VW Херберт Дийс не се смути от големи обещания през миналия ноември. Надзорният съвет току-що беше гласувал плановете си за цялостна електрическа офанзива, с който шефът на VW искаше да прорави пътя от двигателя с вътрешно горене към електрозахранването.
9 000 служители в Емден слушаха много внимателно следващите му забележки. „В бъдеще ще се произвеждат малки електрически автомобили и лимузини от няколко марки. Създадохме устойчива перспектива за това място“, обяви след срещата на Надзорния съвет главният изпълнителен директор на Volkswagen.
Заводът на север ще бъде един от първите, преориентирани от горивните двигатели към електрически автомобили. Новите модели означават сигурни работни места - знаят служителите. Съобщението на Дийс означаваше дори повече: това беше обещание за евтини електромобили.
Досега те струват най-малко 30 000 евро, но обикновено много повече. Дори политиците обръщат внимание на това, защото гледат на цената като на пречка за преминаването към тази нова форма на шофиране.
В концепцията за новата ера на електромобилността важна роля играе именно малката кола. Особено за семейства с по-ниски доходи закупуването на електрически коли в момента е непосилно. За успеха на поврата в мобилността от съществено значение е да има модели за по-малко от 20 000 евро, казва мениджър на VW, цитиран от германския Handelsblatt. „Федералното правителство многократно ни каза това".
Затова Дийс обеща малка кола, която ще бъде изграждана от 2023 г. и продавана за по-малко от 20 000 евро. Вътрешнофирмено VW разработва проект под името "MEB entry". Този модел, по-малка кола с размерите на Polo или T-Roc, ще бъде произведен в Емден в три почти еднакви варианта - за Volkswagen, Seat и Skoda. Поне така изглеждаха плановете през ноември. Около 200 000 единици трябва да бъдат продавани всяка година.
За завода в Емден и около 9000 служители това беше добра новина точно преди Коледа. Тъй като в допълнение към "MEB entry"все още трябва да бъде изграждан и седан с във формата на Passat в завода, то натоварването ще бъде подсигурено с години. MEB е съкращението за "модулен комплект за електрификация", платформа, с която в бъдеще ще бъде произвеждана голяма част от новите електромобили на VW.
След тези заявки обаче се появи скептицизъм. Стратегите на VW изчислиха колко скъпа ще е електрическата кола. Резултатът: Поради високите разходи за труд моделът ще бъде губещ при тези високи цени на батерите. Плановете не стават, а в Емден започна да расте тревогата за работните места.
Междувременно Надзорният съвет реши на срещата си в понеделник, че в Емден вместо първоначално обявения малък автомобил сега ще бъде произведен електрически компактен SUV в размер на днешния VW Tiguan. Този модел бе предварително предназначен за фабриката на VW в Цвикау, Саксония, която също е напълно преобразувана към производството на електрически автомобили.
Търсенето на произвеждания там ID - електрическият наследник на Golf – обаче е толкова голямо, че Цвикау лесно може да се откаже от компактния SUV в полза на колегите от Източна Фризия. Компанията не коментира темата.
Така VW може да съживи отново плановете си за евтина електрическа кола. Малката кола сега може да се произвежда в завод в Източна Европа, с по-евтини разходи за труд, спекулират мениджъри. Като лидер се очертава фабриката в Братислава, Словакия, където вече започва производство на малки автомобили с батерии на по-стара платформа.
Планирането на малкия автомобил бе поето от испанското дъщерно дружество на Volkswagen Seat. То трябва да доведе електрическия автомобил за по-малко от 20 000 евро през следващите години до серийно производство. Seat има доказан опит с малките коли. Испанците трябва да успеят в концепцията си за такава кола, твърдят от Volkswagen.
Във Volkswagen не гледат на задачата за производството на малки автомобили в Емден като на поражение за електроофанзивата, инициирана от главния изпълнителен директор Дийс. „ Seat ще може да направи се справи с малката електрическа кола", казва мениджър. Преместването на производствената площадка в Източна Европа било регулярна промяна в текущия процес на планиране.
На годишната пресконференция през март главният изпълнителен директор Дийс защити избрания от него път към електрическата мобилност. „Очакваме екстремна програма за преобразуване", каза той. Volkswagen имал добри шансове да постигне поставените цели. Предвид големите предизвикателства VW също трябва да калкулира и някои провали. „Едно или друго няма да успее", признава Дийс.
Припомняме, че в началото на седмицата германският автомобилен производител Volkswagen не взе решение за това къде точно да изгради планирания нов завод в Източна Европа. България е една от разглежданите държави, като според публикации в германските медии заедно с Турция тя е останала на финалната права в състезанието за привличане на мултимилионната инвестиция. В съобщението на германската група, публикувано след срещата на надзорния съвет и борда на директорите в понеделник, въпросът за бъдещия завод за производство на автомобили от различни марки под шапката на Volkswagen се изчерпва с едно изречение. "Беше решено да се започнат конкретни преговори за планирания нов мултибрандов завод в Европа с останалите потенциални локации", се посочва там. Преведено, това означава, че разговорите се насочват към детайлите на бъдещия избор и преференциите, които компанията може да получи от отделните държави. Следващото заседание на борда ще е през есента, което означава, че най-рано решение може да се вземе тогава.
преди 5 години Навремето знаех всички столици на света. За Емден не съм чувал. Споделям го защото majnata пише "тия от Емден" все едно че познава всеки един от 51 хилядите жители на града. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Отказвам се, има някъкъв проблем този сайт. Нищо не е като хората в тази държава. ЙХуг3хеькйахлкцйхвргухъйцгббйярвхъмцгярвъцгф! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години От 2018 и аguаr Lаnd Rоvеr откри зaвoд в Cлoвaкия, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години От 2018 и аguаr Lаnd Rоvеr откри зaвoд в Cлoвaкия, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Cлoвaкия e нaй-гoлeмият пpoизвoдитeл нa aвтoмoбили в cвeтa cпpямo пpoизвoдcтвoтo нa глaвa oт нaceлeниeтo. Има достатъчно причини за това, перфектна локация на брега на Дунав в Централна Европа. Vоlkwаgеn, Ка Моtоr и РА Реugеоt Сtrоеn пocтpoиxa в cтpaнaтa пpeз пocлeднитe 2 дeceтилeтия. От 2018 и аguаr Lаnd Rоvеr откри зaвoд в Cлoвa отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Cлoвa отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Баси дивотията, отрява ми половината коментар, ще събера сили и ще го напиша отново. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Населението на Словакия е около 5 милиона, правителството е значително по-некрадливо от нашето, там също крадат по думите на приятели словаци, но според мен го правят елегантно, а не като нашите с косата през лицерната. Освен това според мен силно им помага перфектната локация в централна Европа, на Дунав и столицата е на 50 км от Виена (виенския Перник). Заради автомобилната експанзия, заплатите там значително нараснаха за броени години. Cлoвa отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години тия в Емден ше захапят дървото ...скоро . отговор Сигнализирай за неуместен коментар