През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение. Това заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.
В понеделник стана ясно, че германският aвтoмoбилен пpoизвoдитeл няма да вземе скоро окончателно решение за местоположението на своя нов завод в Източна Европа, за който кандидат е и България. „Беше решено да се пристъпи към конкретни преговори за планирания нов заводи за множество марки в Европа с останалите потенциални кандидати“, става ясно от oфициaлнoто пресcъoбщeниe cлeд cpeщaтa нa нaдзopния и yпpaвитeлния cъвeт нa гepмaнcĸия ĸoнцepн. Така очевидно решение няма да бъде взето през май. Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, а Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро.
След решението си в полза на Залцгитер като място за първия си завод на батерии в Германия, Volkswagen вече обмисля и строежа на други фабрики. „Търсим и други места в Европа", заяви членът на Съвета по обществени поръчки Щефан Зомер във вторник пред журналисти в кулоарите на годишното Общо събрание на концерна в Берлин.
Също така и името на Емден се споменава като възможност за домакин на нов завод за батерии. Концернът се нуждаеше от общ капацитет за акумулаторни клетки с капацитет от 150 гигаватчаса за своите амбициозни планове за разширяване на електромобилността в Европа. Първоначално планираният капацитет на завода в Залцгитер е доста нисък – малко повече от десет гигаватчаса.
Зомер, който беше ръководител на поддоставчика ZF Friedrichshafen, преди да се присъедини към Volkswagen, заяви, че първоначално в новия завод ще бъдат заети около 700 служители. Броят им обаче можел да се удвои през следващите няколко години. В момента групата има 7000 служители в Долна Саксония, където основно се изграждат двигатели с вътрешно горене.
Дийс заяви днес, че заводът е част от усилията на компанията да електрифицира превозните си средства. Volkswagen се опитва да преодолее скандала с манипулираните емисии въглероден диоксид на дизеловите автомобили, който досега струва на компанията 30 милиарда евро.
„Залцгитер е място, в което вече сме наели около 200 служители в изследователската и развойната дейност, които се занимават именно с темата за батериите. Ето защо това бе естественото място за по-нататъшни инвестиции във фабрика за батерии", каза главният изпълнителен директор на групата Херберт Дийс във вторник.
Надзорният съвет реши в понеделник да стартира собствено производство на батерии и да освободи почти 1 млрд. евро за него. Тази сума е предназначена за Залцгитер, каза във вторник Зомер. Производството на акумулаторни батерии трябва да бъде 100% снабдено с електричество от възобновяеми енергийни източници. Тези условия са налични в Северна Германия, казва той.