Изискванията за автомобилите без шофьори са огромни: софтуерно контролираното превозно средство трябва - без помощта на шофьор, да вземе под внимание светофари, пешеходци и други автомобили. Но какво се случва, когато например има земетресение, а светофарите се счупят, шофьорите се паникьосват, а на пътя паднат парчета от сгради?
„Разработваме технологии, които ще ни помогнат да се справим с всичко това“, казва Дмитрий Долгов, главен технологичен директор в Waymo, по време на пресконференция. „Има редица сигнали, които можем да използваме, за да разберем какво да правим в дадена ситуация", пояснява той.
Флотилията от автономни коли на компанията, принадлежаща към Google, вече се е сблъсквала с неизправности на светофарите или със строителни площадки и е трябвало да се адаптира към новите условия. При строителните отсечки и по време на инциденти има промени в пътните условия, които не се появяват на картите, така че в случай на природно бедствие условията биха били още по-трудни.
Waymo ще трябва да се замисли за тези различни обстоятелства, тъй като компанията увеличава усилията си да извади своите роботаксита на пазара. Във вторник компанията обяви, че ще си партнира с Lyft, за да предложи автономни пътувания с кола на хората в района на Финикс. През следващите няколко месеца тя ще разположи 10 автомобила с човешки оператори зад волана.
Безопасността на автомобилите, които се управляват самостоятелно, премина в светлината на прожекторите през миналата година, след като автономна кола от конкурента Uber, в която имаше оператор в седалката на водача, уби пешеходец в Темпе, Аризона. Жертвата е бутала велосипеда си през нощта извън пешеходна пътека, съобщи полицията по това време.
При природно бедствие условията ще станат още по-непредсказуеми. Автомобилите на Waymo ще трябва да бъдат "по-защитни и по-консервативни", каза Долгов. „Ще разпознават ограниченията на своята система, както и ограниченията на другите системи", поясни още специалистът.