Италиано-американският производител на автомобили Fiat Chrysler потвърди своите цели за годината въпреки 29-процентния спад на оперативната печалба за първото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на концерна Майк Манли заяви, че пазарът е отговорил „ентусиазирано“ на новите модели, които компанията пусна. По неговите думи Fiat Chrysler ще продължи да полага усилия за подобряване на представянето на онези звена, които все още изпитват трудности.
„Базирайки се на тези фактори, резултатите от първото тримесечие остават в рамките на нашите очаквания и сме убедени в нашата прогноза за 2019 г.“, добавя Манли.
Коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) достига 1,07 млрд. евро (1,2 млрд. долара) в периода януари-март, като не успява да покрие очакванията на анализаторите за ръст до 1,31 млрд. евро.
Продажбите отчитат спад от 5% до 24,48 млрд. евро срещу прогнозата от 26,49 млрд. евро.
Маржовете на оперативната печалба в Северна Америка се понижават до 6,5 на сто, което е с 90 базисни пункта по-малко в сравнение със същия период преди година.
Анализаторите и инвеститорите продължават да гледат с тревога към зависимостта на концерна от един основен регион, който представлява около 98% от цялата му печалба за тримесечието като се има предвид загубите от пазарите в Азия и Европа.
Търгуваните на борсата в Милано акции на Fiat Chrysler отчитат ръст от 5,17% в 16:45 ч. българско време, възстановявайки се от загубата в по-ранните часове.