Американският автомобилен концерн General Motors Co. успя да надмине очакванията на анализаторите за печалбата през първото тримесечие с помощта на компанията за споделено пътуване Lyft Inc. и силните продажби на пикапи в САЩ, съобщават Ройтерс и Bloomberg.
Базираното в Детройт дружество обяви коригирана печалба за акция в размер на 1,41 долара за дял за периода януари-март, надминавайки прогнозата на анализаторите за печалба от 1,10 долара за акция.
Тези данни бяха предшествани от 7-процентния спад в продажбите на нови превозни средства на американския автомобилен производител номер 1 през първите три месеца на годината. В това отношение GM беше спасена от доброто представяне на своите пикапи, чийто продажби бяха надминати единствено от Fiat Chrysler Automobiles NV, посочва Ройтерс.
Добрите данни за тримесечието бяха подпомогнати от добрата пазарна оценка на Lyft, която през март осъществи своето първично публично предлагане, и на френската Peugeot SA, в които GM притежава дялове.
Нетните приходи се понижават до 34,9 млрд. долара, като остават с близо половин милиард под прогнозата на експертите. Компанията губи и част от своя пазарен дял в Северна Америка заради слабите продажби на седаните, в това число и на модела Chevrolet Cruze.
Ръстът при печалбата остава непокътнат заради 20-процентния спад на продажбите на китайския пазар.
Нетната печалба на GM за първото тримесечие възлиза на 2,2 млрд. долара, което е значително повече от регистрираните 1,05 млрд. долара преди година.
Печалбата на компанията преди такси и данъци се понижава с 11% до 2,3 млрд. долара от 2,6 млрд. долара за същия период през 2018 г.
„Отчетът на GM за първото тримесечие отговаря на очакванията“, посочва главният изпълнителен директор на компанията Мари Бара, цитирана от Bloomberg.