Данъчното облагане върху моторните превозни средства е донесло 428 млрд. евро годишно на страните от ЕС-15 (държавите членки на Европейския съюз от времето на неговото разширяване през 1995 г. - бел.ред.), посочват от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
Това е с 3,5% повече в сравнение с предходния отчетен период и надхвърля два пъти и половина бюджета на ЕС.
ACEA публикува тези данни в своето данъчно ръководство за 2019 г., което съдържа най-актуалната информация за таксите и данъците върху придобиването на превозни средства (ДДС, данък продажба, данък регистрация), върху собствеността (пътна такса) и автомобилите (данък върху горивата) в ЕС и други ключови пазари по света.
Докладът на асоциацията показва съществени различия в размера на данъчното облагане в ЕС. Що се касае до основната на данъчното облагане, някои държави членки все още таксуват колите съобразно тяхната мощност, цена, тегло, работен обем или в комбинация от тези фактори.
Страните продължават да увеличават данъка, базиран върху количеството отделяни емисии на въглероден диоксид. Според ръководството на ACEA 21 държавни членки на ЕС продължават да облагат превозните средства според количеството отделени емисии.
коли
Данъчните стимули по отношение на електромобилите са достъпни за 24 от общо 28-те страни на блока, въпреки че характерът и паричната стойност на тези облекчения варират в широк диапазон в зависимост от страната.
Само 12 държави предлагат бонуси или премии за купувачите на този тип превозни средства.
„Данъчните мерки са ключов инструмент за оформянето на потребителското търсене на превозни средства с нулеви нива на емисии“, споделя генералният секретар на ACEA Ерик Джонарт, добавяйки: „Като се има предвид, че достъпността на електромобилите все още е основна пречка за по-широкото има навлизане на пазара, производителите на автомобили в Европа силно насърчават 28-те национални правителства да въведат схеми за стимулиране“.