IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla e напът да конкурира Uber и Lyft

До една година компанията ще пусне споделена мрежа от роботаксита и ще прибира от 25% до 30% от приходите на тези пътувания

08:30 | 23.04.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Дори за 47-годишния Мъск, който никога не е странял от странни прогнози, това е изключително амбициозен план. Waymo на Alphabet Inc., която се смята за лидер в автономното пространство, изключва от възможността автономните ѝ превозни средства да се движат без водачи. Но след като Tesla е изправена пред нарастваща загриженост за търсенето на електрически автомобили, главният изпълнителен директор заяви, че компанията и нейните клиенти ще се възползват от големи парични ползи, след като роботтакситата за споделяне станат готови.

"Основното послание, което потребителите трябва да приемат днес е, че е финансова лудост да купят нещо друго, освен Tesla", каза Мъск в понеделник в централата на Tesla в Пало Алто, Калифорния. „Това ще прилича на това да притежаваш кон след три години“.

Неудобството за инвеститорите на Tesla е, че всичко това ще струва скъпо в близко бъдеще. На въпроса колко точно струва автономната технология на Tesla, Мъск отговори: „Това е всъщност цялата ни структура на разходите”.

Макар че в миналото Tesla заяви, че очаква да има положителен паричен поток във всяко тримесечие след първите три месеца на тази година, сега Мъск поясни, че целта е да се постигне неутралност на паричните потоци, докато се изгражда автопарка от автономни коли, които ще навлязат в услугата за роботаксита.

„Между сега и времето, когато роботакситата ще се разгърнат по целия свят, разумното нещо за нас е да увеличим броя на автономните коли и да вкараме компанията в неутрален паричен поток", заяви Мъск. „След като флотата на роботакситата е активна, очаквам да  сме изключително с положителен паричен поток".

Акциите на Tesla приключиха деня със спад от 3.8% до 262,75 долара. Макар че за кратко време нараснаха с 0,4% в края на търговията, те завършиха с малка  промяна пазарната сесия. Акциите се обезцениха с 21% през тази година.

Мъск също така многократно отбеляза, че пълното самоуправление и флотилията от роботаксита ще изискват регулаторно одобрение, но не обясни какъв вид трябва да е то. Федералното правителство няма закони, регулиращи автономните превозни средства. Има само доброволни насоки. И ако превозните средства не се променят по никакъв начин от страна на хардуера - като например премахването на волана или педалите, например - не е ясно как федералното правителство би могло да ограничи Tesla.

Мъск би могъл да има предвид местните и щатските закони, които регулират мрежите за превозни средства.

Презареждането на роботакситата на Tesla е едно от малкото предизвикателства, пред които компанията ще се сблъска, докато се подготвя за старта на услугата, пише TechCrunch.

Мъск отбеляза, че вижда бъдеще, в което роботакситата ще се връщат сами у дома и автоматично ще паркират и ще се презареждат. Макар че не успя да потвърди производствената версия на зарядното „snake charger“, което Tesla представи през 2015 г., стана ясно, че Tesla смята подобна версия да се появи на пазара заедно с мрежата от роботаксита.

Години наред обещанието на Tesla беше свързано с навлизането на масовия пазар на седана Model 3 с цена около 30 000 долара. По-рано този месец Tesla спря онлайн поръчките за тази версия на Model 3. Клиентите, които изберат да купят на лизинг Model 3, няма да могат да закупят автомобила в края на лизинговия период, тъй като тези лизинговани автомобили ще бъдат използвани в мрежата на компанията.

Когато анализатор заяви пред Мъск, че плановете звучат така, сякаш Tesla обвързва финансовите си баланси с автономията и пита за финансовата стратегия на компанията, главният изпълнителен директор намекна, че може скоро да има набиране на средства.

„Трудно е да се говори за финансиращи кръгове на това място“, каза той. „Мисля, че ще взенен правилните решения. Мисля, че ще направим ходовете, които смятаме, че трябва да направим”.

Около 100 анализатора са взели участие в събитието, завършило с тест драйв.

„Страхотно събитие, те свършиха добра работа“, казва пред  Bloomberg Джейн Мюнстер от Loup Ventures. „Показа ми, че Tesla са извършили сериозен прогрес…. Те ще капитализират това, за да наберат пари и това ще свие риска от бизнеса“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
vanaia
преди 5 години
Евала, един нормален човек тука да чете между редовете. Сакото е глътнал *** и геврек едновременно, цели, без да ги дъвче и отпускането е болезнено, сиреч невъзможно:)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 5 години
в последно време си глътнал бастуна, може би заради руските *** тук ... отпусни се малко и по весело, човека говори с ирония :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
Sokratus
преди 5 години
Демото е много добро. Колата се престроява, напуска пътища, спира на стоп, тръгва и завива на кръстовища! Но не е в градски условия, нямаше нарушения на движението от други участници, нито пък пресичане на животни или пешеходци на неправилни места. Нямаше колоездачи или пък камиони.Едно добро начало
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Със или без Мъск, това неизбежно ще се случи. Хората трябва да се приспособяват. Е, у нас няма да е толкова скоро, тъй че още ще въртите геврека. Но не си учете децата на занаята.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 5
vanaia
преди 5 години
Абе елоне, що народ такси кара бе батенце...земи се занимавай с космоса, луната, тунелите, камиони, спортни коли. Има работа за теб, та се Гана ся да правиш евтини коли да вървят сами. Срамота, ей... Мисли малко и за народа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още