България регистрира спад в продажбите на нови автомобили през март в размер на 1,4% спрямо година по-рано, като за цялото първо тримесечие на 2019 г. в страната ни налице е ръст от 1% в сравнение със същия период през 2018 г. Това показват данни на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
Общият брой нови автомобили, които са били продадени в у нас през миналия месец, е 3266, докато през март 2018 г. този показател достига 3312 броя.
Регистрациите на нови леки коли в Европейския съюз (ЕС) през изминалия месец отбелязват спад от 3,9 на сто спрямо същия период от преди година. От страните в блока най-голямо понижение отчитат Кипър (-53,4%), Финландия (-20,9%) и Швеция (-18,7%).
С най-голям ръст през март спрямо година по-рано са Литва (43,8%), Дания (33,2%) и Румъния (20,8%).
Литва отчита и най-голямо повишение при продажбите през първото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период година по-рано. Страната регистрира продажби в размер на 10 245 броя, или ръст от 58,2%.
Румъния е на второ място с повишение от 25,1%, от 28 643 броя в периода януари-март 2018 г. до 35 836 броя година по-късно.
С най-голям тримесечен спад са Кипър (-33,2%), Швеция (-15,5%) и Финландия (-15,4%).
Ройтерс посочва, че регистрациите на нови автомобили в страните от ЕС и Европейската асоциация за свободна търговия (EFTA) през март отчитат понижение в размер на 3,6 на сто до 1,77 млн. броя в сравнение с 1,84 млн. броя година по-рано
Автомобилната индустрия е изправена пред спад в търсенето на Стария континент, в момент, когато нейните представители се борят да постигнат драстични намаления на количеството емисии въглероден диоксид, застрашени от големи регулаторни санкции.
Сред автомобилните концерни най-големи понижения отбелязват Nissan и Ford. Японският производител регистрира спад в продажбите през март в размер на 29,4 на сто, докато тези на американския концерн се понижават с 15,5%.
Ford се намира в процес на преструктуриране на своя европейски бизнес с идеята да стимулира продажбите на континента и да отговори на завишените изисквания относно отделените вредни емисии.
Спад в продажбите отчитат и Daimler AG и Fiat Chrysler. Производителят на Mercedes отбелязва понижение от 14%, докато италиано-американският конгломерат регистрира спад от 11,7 на сто.
Bloomberg отбелязва, че автомобилната индустрия е изправена пред опасността от сериозни наказателни мерки в размер на 30 млрд. евро от страна на европейските регулатори заради проблемите с изгорелите газове, които създадоха проблеми на компании като Volkswagen AG.