Нови изисквания за сигурност на превозните средства одобри на заседанието си в Страсбург Европейският парламент (ЕП).
От средата на 2022 г. се предвижда в новопроизведените автомобили, камиони и автобуси да бъдат поставяни устройства за поддържане на скоростта и усъвършенствани системи за аварийно спиране, предаде БТА.
В автомобилите ще бъдат вграждани също устройства за блокиране на запалването, когато водачът е употребил алкохол, за предупреждение при сънливост или невнимание на водача, за засичане на препятствия при заден ход, за запис на данни от произшествия ("черна кутия").
Очаква се новите средства за поддръжка на скоростта на движение да доведат до намаляване с 20 на сто на смъртните случаи по пътищата в ЕС.
За леките коли ще бъде задължителна системата за аварийно спиране (вече вграждана при камионите и автобусите), както и аварийна система за поддържане на лентата на движение. През май 2024 г. се очаква тези нови изисквания да обхванат и съществуващите модели леки автомобили.
Камионите и автобусите ще трябва да бъдат произвеждани така, че уязвимите участници в пътното движение като колоездачи и пешеходци да бъдат по-видими за водача. Тези превозни средства ще трябва да бъдат снабдени с усъвършенствани технологии за значително намаляване на мъртвите зони на видимост пред и отстрани на водача. Технологии за пряка видимост ще трябва да се прилагат към новите модели камиони и автобуси от ноември 2025 г., а за съществуващите модели - след 2028 година.
Новите правила въвеждат допълнителна защита при челен и страничен удар, както допълнителни изисквания към челните стъкла за намаляване на тежките наранявания за пешеходци и колоездачи. Въвежда се оценка на възможностите на автомобилните гуми в износено състояние.
ЕП се позовава на данни на Европейската комисия, че миналата година над 25 000 души са загинали по пътищата в ЕС, а 135 000 са били тежко ранени.
преди 5 години така де, аз говоря за траен тренд в намаляването, по спомени бяха около 2500-2700 жертви през 85-86, до днешните около 700. като статистиката не покрива десетократното увеличаване на автопарка... ще се съглася че усещането за сигурност не те прави по внимателен, но че фаталните катастрофи че не са намалели не мисля че е верно... един човек като е безотговорен, модерните технологии само ще му помогнат да му се размине 3-4 пъти повече, но няма да го спасят ако продължава да си тества късмета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Твърдението ми се базира на проведено изследване за което не успях да ти намеря линк - явно мартенския ъпдейт ми е объркал резултатите, а може и аз да не търся с правилните думи. Статистиката в случая има вероятност да те подведе, защото по-ниската смъртност може да се дължи и на други причини - новите камери, или по-солените глоби например. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години може ли статистиката от която си стигнал до този извод ? че фаталните катастрофи не намаляват, защото поне за БГ смъртноста доста е намаляла от средата на 80-те при пъти увеличен трафик и автомобили.... иначе регулацията горе е доста безумна ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Усещането за сигурност приспива вниманието на водачите, затова фаталните катастрофи не намаляват, въпреки усъвършенстването на системите за безопасност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар