Американската автомобилна компания Ford Motor планира да пусне на китайския пазар повече от 30 нови модела превозни средства през следващите три години, като поне три от тях ще бъдат електромобили, съобщава Ройтерс.
Идеята на концерна е да засили своето присъствие на най-големия автомобилен пазар в света.
Наскоро Ford обяви, че възнамерява да предложи на пазара в Китай 50 нови или значително реконструирани автомобила в периода 2018-2025 г., като последната новина дава съществена яснота относно сроковете.
Оперативният директор на компанията за Китай Анинг Чен заяви, че концернът е ангажиран с подобряване на отношенията си с местните партньори в съвместното предприятие и локализирането на неговите управленски екипи чрез наемане на китайски служители с опит.
Ford се бори да съживи своите продажби в най-силната азиатска икономика, след като започнаха да спадат съществено през 2017 г. с 6% и през 2018 г. с 37 на сто.
Според компанията основна причина за този срив е липсата на нови продукти, както и търговската война между САЩ и Китай.
В началото на годината Ford и германският концерн Volkswagen обявиха, че ще създадат общ съюз, в който двете автомобилни компании ще обединят сили в производството на товарни превозни средства.
Съвместната работа на автомобилните гиганти се очаква да прерасне в сътрудничество по разработването на технологии за електрически и самоуправляеми превозни средства, като това се очаква да им спести милиарди долари.