Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изпрати електронно писмо до всички служители в четвъртък, с което ги прикани да се включат доброволно с помощ за доставките на колите, независимо от ролята им в компанията.
Този ход е типичен – мениджърите на Tesla, включително Мъск, обикновено стигат до т. нар. „all-hands on deck“ (спешен повик), за да се опитат да постигнат целите си преди края на дадено тримесечие, коментира CNBC.
Въпреки това компанията сега трябва се справи с по-малко ръце, отколкото през четвъртото тримесечие на 2018 година. Неотдавна Tesla извърши сериозни съкращения на служителите си - през януари, след което последваха закривания на някои магазини. Предстоят още затваряния на магазини, но компанията заяви, че все още оценява кои места трябва да останат.
Говорител на Tesla казва, че към 4 март в компанията работят повече от 40 000 души. В годишния си отчет за 2018 г. Tesla заяви, че има 48 817 служители. Компанията не разкри точно колко хора са били съкратени през тази година.
Според имейла това е „най-голямата вълна [от доставки] в историята на Tesla" и „няма да се повтори в следващите тримесечия“. По време на представянето на Модел Y през миналата седмица Мъск заяви, че миналата година – когато Tesla премина от „производствен ад” до „ад на доставките”- е била една от най-трудните в историята на компанията.
„През последните десет дни от това тримесечие, моля помислете ваш основен приоритет да бъде да помогнете с доставките на автомобили. Това се отнася до всички! Макар че предизвикателствата продължават, ние създадохме колите и хората си ги купиха, така че просто трябва да докараме колите до новите им собственици.
Това, което прави процеса особено труден, е фактът, че Европа и Китай едновременно преживяват същото огромно увеличение на обема на доставките, което Северна Америка изпита миналата година. На някои места доставките са с над 600% по-високи от предишния си пик! Това бе допълнително изострено от недостига на доставчици за специфични за ЕС компоненти и грешка при печатане на стикери от наша страна в Китай, които бяха разрешени едва през последните няколко седмици“, пише Мъск.
Писмото подчертава сериозните предизвикателства пред Мъск и компанията му. Едва наскоро стана ясно, че през 2018 г. работниците на Tesla са прекарали три пъти повече дни извън заводите, в които са назначени, заради свързани с работата наранявания или болести – индикатор под колко голямо напрежение са били в рамките на първото увеличаване на производството на електромобилите на компанията.